شناسهٔ خبر: 46793760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

وظیفه ملی ظریف

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «وظیفه ملی ظریف» نوشت:

یأس ونومیدی از تغییر اوضاع نابسامان فعلی اغلب مردم را متمایل به عدم مشارکت نموده است. غافل از اینکه عدم مشارکت فقط صحنه را برای بدتر شدن اوضاع باز می‌نماید.

از طرف دیگر تنها راه بهبود وضع فعلی تغییر نگاه حاکمیت به مسائل بین المللی و تنش زدائی است. اما تغییر نگاه حاکمیت نیز نیازمند رئیس جمهوری‌ست که تخصص ویژه‌ای در مذاکره داشته باشد تا با پشتوانه قوی مردم بتواند با گفت‌وگو، نگاه اصحاب قدرت را به مسائل جهانی تغییر دهد.

این بدان معنا نیست که لایه‌های قدرت وحاکمیت به مشکلات ناشی از انزوای بین‌المللی و تحریم واقف نیستند اما چاره ای جز گفتگو برای بهبود اوضاع فعلی متصور نیست.

رای بالای دکتر ظریف در زمانه فعلی که تقریبا همه به‌صورت نسبی به ضرورت حل وفصل منازعات بین المللی پی برده‌اند پیام روشنی، هم برای اصحاب قدرت داخل و هم برای طرف های خارجی دارد که امید می‌رود به بهبود اوضاع کمک نماید.

از طرف دیگر احتمال رد صلاحیت ظریف نیز بسیار ضعیف است زیرا رد صلاحیت وی ناخواسته موج عاطفی  تحریم انتخابات را به‌راه خواهد انداخت که در وضع فعلی به هیچ وجه مورد نظر حاکمان نخواهد بود چرا که مشروعیت مردمی نظام را در عرصه داخلی وخارجی با مشکل جدی مواجه خواهد نمود.

با توجه به آنچه گذشت  اوضاع بسیار بغرنج فعلی مملکت، وظیفه ملی و عقلی و شرعی مهمی را بدوش مرد مذاکرات سخت گذارده است. به‌نظر نگارنده به میدان آمدن دکتر ظریف علی رغم همه ناامیدی ها، حرکت وموجی تاریخ‌ساز را در مردم ایجاد نموده و آینده روشنی را برای ایران رقم خواهد زد. ان‌شاءالله

انتهای پیام

نظر شما