شناسهٔ خبر: 46792834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو کمیته اجرایی ساف:

تعویق یا لغو انتخابات در قدس تسلیم شدن در برابر تل آویو است

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد: نباید در برابر «وتوی اسرائیل» تسلیم یا ناامید شد و درباره احتمال تعویق یا لغو انتخابات مجلس قانون‌گذاری (پارلمان) شایعه‌پراکنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، «تیسیر خالد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که نباید انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین به تعویق بیافتد یا لغو شود.

این عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد: نباید در برابر «وتوی اسرائیل» تسلیم یا ناامید شد و درباره احتمال تعویق یا لغو انتخابات مجلس قانون‌گذاری (پارلمان) شایعه‌پراکنی کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در تلاش است که اجازه ندهد انتخابات در شهر قدس برگزار شود.

وی درباره علت این مسئله گفت: این موضع اسرائیل بدین سبب است که قدس را پایتخت خود می‌داند و برای این هدف از طرح موسوم به معامله قرن و توافق با رژیمهای عربی استفاده می‌کند.این نگاه رژیم صهیونیستی، چالش واقعی برای همه گروههای ملی‌گرا و اسلامگرای فلسطین است.

عضو کمیته اجرایی ساف افزود: لغو یا تعویق این انتخابات باعث تعمیق اختلافات و قدم گذاشتن در مسیر نامعلومی است که وضعیت ملی فلسطین را به هم می‌ریزد و باعث ناامیدی شهروندان می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: انتفاضه مردمی آغاز شود تا صهیونیستها و آمریکا در محاسبات خود بازبینی کنند.

از سوی دیگر«محمد الغول» عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین امروز چهارشنبه تأکید کرد که راه‌حل ملی برای مقابله با سرسختی رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات فلسطین در شهر قدس، آغاز انتفاضه فراگیر است نه تعویق انتخابات.

الغول با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات بدون قدس امری غیرقابل قبول است، تأکید کرد: که رژیم صهیونیستی سعی دارد قدس را از بقیه بخش‌های وطن فلسطین جدا سازد.

این عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جامعه جهانی و نهادهای حقوقی بین‌المللی را به اعمال فشار بر رژیم اشغالگر به منظور برگزاری انتخابات در قدس فراخواند.

وی اعلام کرد: وحدت ملی مبتنی بر شراکت کامل، راه اصلی مقابله با سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و اصول ملی آن است.

این در حالی است که «نبیل شعث»، مشاور «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته به العربی الجدید گفته بود: تعویق انتخابات فلسطین در صورتی که فشارها بر اسرائیل برای برگزاری انتخابات در قدس نتیجه ندهد، امکان پذیر است.ما نمی خواهیم به هر دلیلی انتخابات به تعویق بیافتد اما نمی خواهیم اجازه دهیم اسرائیل مانع از رای دادن مردم ما در قدس شود و تنها دلیلی که ممکن است انتخابات را به تعویق بیاندازد، مخالفت اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس است.

نظر شما