شناسهٔ خبر: 46790537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس خانه صمت مازندران:

رویکردهای حمایت از تولید تاکنون غلط بوده است

ساری- رضوی، رئیس خانه صنعت مازندران رویکرد حمایت از تولید را غلط دانست و گفت: همه ظرفیت های قانون رفع موانع تولید فعال نشده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه رویکرد کنونی برای حمایت از تولید در کشور غلط است، اظهار داشت: به دلیل رویکرد غلط هیچ وقت اهمیت لازم به حوزه تولید در کشور داده نشده است.

وی افزود: از این رو به رغم آنکه سال ها نگرش، حمایت از تولید است اما زیرساخت های لازم برای تغییر این رویکرد ایجاد نشده است و اتفاقات در سال های اخیر براساس تحریم ها نشان می دهد که تولید نقش اساسی در حفظ بنیان اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.

وی تصریح کرد: وقتی تولید وجود دارد به رغم تحریم های کشنده می توان زنده ماند و در بدترین شرایط اقتصادی، تولید توانسته کشور را سرپا نگه دارد و لبه صحنه نبرد با دشمنان در شرایط تحریمی، تولید است.

رضوی با اظهار اینکه اکنون وزارت صمت، وزارت اول و راهبرد کشور باید محسوب شود و وزیرش راننده لوکوتیو جامعه به سمت توسعه باشد، گفت: امسال شرایط اساسی و خطرناک است و باید کمربند تولید را محکم ببندیم.

رئیس خانه صمت مازندران یادآور شد: به رغم مشکلاتی که از نظر زیرساخت ها و تحریم ها وجود دارد، تولید روزهای سختی را پیش رو دارد و باید برای رونق آن مانع زدایی کنیم.

وی اجرای منویات معظم رهبری را برای رفع موانع تولید الزامی دانست و گفت: یکی از مهمترین بسترها قانون رفع موانع تولید بود که منجر به ستادهای تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید شده است.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت های قانون رفع موانع تولید فعال نشده است، نگرش های بخشی سازمانی را از جمله موانع ذکر کرد و گفت: تضاد منافع موجود بین سازمان ها و هماهنگ نبودن آنان از جمله مشکلات به شمار می رود.

نظر شما