شناسهٔ خبر: 46787115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تظاهرات عليه نژادپرستي در شهرهاي مختلف آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مردم شهرهای مختلف آمریکا پس از پایان محاکمه پلیس سفیدپوستی که با روش فشار برگردن راه نفس «جورج فلوید» را بست، در اعتراض به نژادپرستی و خشونت های پلیس این کشور راهپیمایی کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه خبری "سی ان ان" گزارش داد، پس از مجرم شناخته شدن «دریک شاوین» در مورد هر سه فقره اتهام مربوط به قتل جرج فلوید، مردم با تجمع در محل قتل وی که به نام وی نامگذاری شده است، به جشن و پایکوبی پرداختند.
خبرنگار سی ان ان در گزارشی از میدان جورج فلوید در مینیاپولیس گفت: میدان جرج فلوید امشب حال و هوای کاملاً متفاوتی دارد. می‌توانید تصورش را کنید که تنش، غم و اندوه، خشم، و نگرانی بسیار زیادی درباره این وجود داشت که حکم دادگاه چه خواهد بود، و اکنون دریک شاوین در مورد هر سه فقره اتهام یعنی قتل درجه دو، قتل عمد و قتل درجه سه گناهکار شناخته شده است و مردم به نوعی جشن گرفته اند.

تظاهرات علیه نژادپرستی در نیویورک
ده‌ها نفر نیز با برگزاری تظاهرات در نیویورک پس از اعلام حکم دادگاه جورج فلوید و مجرم شناخته شدن مأمور پلیس متهم در این پرونده، ضمن ابراز رضایت از این حکم، علیه نژادپرستی شعار سر دادند.

تظاهرات علیه نژادپرستی در مینیاپولیس
همزمان با اعلام رأی دادگاه بررسی پرونده قتل جورج فلوید و مجرم شناخته شدن افسر پلیس متهم در این پرونده در همه موارد اتهامی، ده‌ها شهروند آمریکایی غالبا آفریقایی تبار با تجمع در مقابل دادگاه شهر مینیاپولیس علیه نژاد پرستی شعار سر دادند.

نظر شما