شناسهٔ خبر: 46772709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده روسیه:

هیأت‌های حاضر در وین برای مشورت با پایتخت‌ها بازمی‌گردند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از تصمیم برای وقفه در گفتگو‌های برجامی وین به منظور بازگشت هیأت‌ها و مشورت با پایتخت‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از تصمیم برای وقفه در گفتگو‌های برجامی در وین خبر داد.

وی در توییتی بعد از پایان نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام با رضایت پیشرفت حاصل شده در گفتگو‌ها برای احیای توافق هسته‌ای را از نظر گذراند.

این دیپلمات روس افزود: تصمیم بر این شد که وقفه‌ای ایجاد شود هیأت‌ها بتوانند به تکالیف خود عمل و با پایتخت‌ها مشورت کنند. کمیسیون مجدداً اوایل هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در «گرندهتل» وین برگزار شد، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگو‌ها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشور‌های طرف برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگو‌های فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگو‌ها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگو‌ها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفتگو‌ها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی‌های غیرمنطقی برود، گفتگو‌ها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشور‌های مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود. هیأت‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفتگو‌های فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

نظر شما