شناسهٔ خبر: 46771869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در شهر وین؛

نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

نشست کمیسیون مشترک برجام هم اکنون در شهر وین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور مقاماتی از کشورهای ۱+۴ و ایران هم اکنون در شهر وین آغاز شد.

این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرات خانه‌های امور خارجه ایران، فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین و نیز «انریکه مورا» به نمایندگی از مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار شده است.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران بر عهده خواهد داشت و ریاست نشست بر عهده معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری دراین خصوص نوشت: این نشست طولانی نخواهد بود.

شبکه تلویزیونی الجزیره شب گذشته اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام امروز سه شنبه در سطح معاونین وزیر خارجه به صورت حضوری در وین ادامه می‌یابد.

این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ (کشورهای باقیمانده در برجام) برگزار شده است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در خصوص نشست جاری در وین گفت: مذاکرات وین پیشرفت‌هایی داشته است. خبرهایی از پیشرفت مشاهده شده است. فکر می‌کنم از هر دو طرف حسن نیت واقعی برای رسیدن به توافق وجود دارد و این خبر خوبی است.

سخنگوی دولت آلمان نیز دیروز اعلام کرد که اراده برای تحقق پیشرفت در گفتگوهای هسته‌ای وین وجود دارد.

این مقام آلمانی در این باره اضافه کرد: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است. در مجموع این مذاکرات، در مسیر نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر باشد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیروز در پیامی توییتری اعلام کرد: هیأت‌های (نمایندگی) روسیه و آمریکا در مذاکرات وین رایزنی‌های دوجانبه مفیدی درباره مسائل مربوط به لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته‌ای در چارچوب برجام داشتند.

وی پیشتر نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: با جمع بندی نتایج دو هفته مذاکرات در مورد احیای برجام می‌توانیم با رضایت اعلام کنیم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است. هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک راه حل عملی در خصوص فعال کردن برجام وجود دارد اما ما از کلی گویی به سمت توافق بر سر گام‌های ویژه در راستای رسیدن به هدف حرکت کرده‌ایم.

پیشتر در نشست روز پنجشنبه گذشته مقرر شد که گفتگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، ادامه یابد و نتایج آن‌ها به کمیسیون مشترک اعلام شود.

نظر شما