شناسهٔ خبر: 46764130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قربانيان کرونا در آمريکا از 581 هزار نفر گذشت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بر اساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت، مجموع قربانیان به کرونا در ایالات متحده آمریکا از 581 هزار نفر عبور کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آمار جدید پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ مترز» وابسته به سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 32 میلیون و 475 هزار و 43 نفر رسید از این تعداد 581 هزار و 542 نفر جان باخته و 25 میلیون و 43 هزار و 463 نفر بهبود پیدا کرده اند.
پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به 33 میلیون و 500 هزار و 434 نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به 616 هزار و 326 نفر می‌رسد.
این وبگاه سازمان جهانی بهداشت همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا با سه میلیون و 721 هزار و 390 مورد ابتلا و 61 هزار و 38 مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و 859 هزار و 452 مورد ابتلا و 49 هزار و 837 مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-19 در آمریکا بود، هم‌اکنون با دو میلیون و 49 هزار و 527 مورد ابتلا و 51 هزار و 900 مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.
بر اساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت
وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی هشدار داد که که آمریکا به زودی شاهد موج چهارم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود. وی همچین طی نشستی پیش‌بینی کرد که که شرایط کرونایی این کشور در اواسط ماه ژانویه 2021 بد‌تر خواهد شد.
با این حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا گزارش کرده است که بیش از نیمی از تمامی افراد بزرگسال در آمریکا حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و یک سوم از آن‌ها به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند، ولی هنوز گروهی از مردم این کشور حاضر به دریافت واکسن کرونا نیستند و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته تا حتماً واکسینه شوند.
این آمار و ارقام نشان می‌دهد که 50.4 درصد از آمریکایی‌های بین 18 سال و بالاتر دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و 32.5 درصد از جمعیت آمریکا به طور کامل هر دو دوز واکسن «کووید-19» را دریافت کرده‌اند. با این وجود، علی‌رغم ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

نظر شما