شناسهٔ خبر: 46711656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تصمیم جمهوری چک برای اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه

صاحب‌خبر -

شفقنا- دولت جمهوری چک از تصمیم خود برای اخراج شماری از دیپلمات های روسیه به ظن فعالیت اطلاعاتی و دخالت در انفجار یک انبار اسلحه و مهمات در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «یان هاماچک»، معاون اول نخست وزیر و سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری چک شامگاه امروز (شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آندری بابیش»، نخست وزیر این کشور، اعلام کرد که دولت کشورش تصمیم گرفته ۱۸ کارمند سفارت روسیه در پراگ را اخراج کند.

هاماچک ضمن اعلام این که این تصمیم با استناد به داده های نهادهای اطلاعاتی جمهوری چک در رابطه با کارمندان مذکور اتخاذ گردیده جایی که از آنها به عنوان افسران نهادهای اطلاعاتی روسیه نام برده شده، تاکید کرد که نسبت به ضربه ای که این اقدام بر روابط دو کشور وارد می کند، متاسف است با این حال ناچار به انجام این کار بودند.

بابیش نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، خاطر نشان ساخت که سازمان اطلاعات ملی جمهوری چک، دخالت سرویس اطلاعات نظامی روسیه در انفجار یک انبار اسلحه و مهمات در جنوب شرق این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی که باعث مرگ دو غیر نظامی شد را فاش کرده است.

در واکنش به این اقدام جمهوری چک نیز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن هشدار به مقامات این کشور نسبت به پیامدهای اخراج دیپلمات های روس، اظهار داشت: پراگ از پیامدهای این بازی ها کاملا آگاه است.

این در حالی است که معاون نخست وزیر جمهوری چک دیروز (جمعه) سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به شهر مسکو، پایتخت روسیه در روز دوشنبه هفته جاری را لغو کرده و در توجیه این تصمیم نیز گفته بود که باید در یک جلسه دولت حضور یابد.

خبر اصلی را در آرتی عربی ببینید

نظر شما