شناسهٔ خبر: 46702813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان:

تولید گوجه فرنگی در زنجان به ۳۷۰ هزار تن رسید/ ضرورت ایجاد شرکت‌های تبدیلی

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان گفت: طی سال گذشته با رعایت الگوی کشت تولید گوجه فرنگی در استان زنجان به ۳۷۰ هزار تن رسید.

صاحب‌خبر -

مهدی رنگ‌رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال های گذشته شاهد کشت زیاد محصول گوجه فرنگی در استان زنجان بودیم، گفت: در این خصوص باید این محصول فرآوری شود. 

وی اظهار کرد: صنایع تبدیلی اقدام به خرید گوجه‌فرنگی در فصل خود کرده و آن را نگه‌داری می‌کنند و به صورت برنامه‌ریزی شده این محصول را وارد بازار خواهند کرد؛ چرا که ظرفیت نگه‌داری، تبدیل، بسته‌بندی و ارسال این محصول را دارند، بنابراین برای برون‌رفت از این مشکل می‌توان با ایجاد شرکت‌های تبدیلی یکی از حلقه‌های مفقوده را بازسازی کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: به هر میزان که در استان زنجان این حلقه‌های مفقوده را در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و نیز صنایع تبدیلی تکمیل کنیم، قادر خواهیم بود مشکلات این بخش را کاهش داده و حتی سرریز سایر استان‌ها را در این زمینه جذب استان کنیم.

رنگ رونا تاکید کرد: ما هر سال شاهد مازاد تولید در بحث برخی از محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی هستیم که این موضوع محدود به استان زنجان نبوده و در کل کشور با این مشکل مواجه هستیم و برای رفع این مشکل باید به سمت صنایع تبدیلی روی بیاوریم و این موضوع در استان تقویت شود و مشکلات فرآوری آن رفع و حل شود. 

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی و هدررفت محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان با بیان اینکه، توسعه صنایع تبدیلی در جهت رشد اقتصادی  حرف اول را می زند، ابراز داشت: بسیاری از محصولات کشاورزی دارای مدت زمان مصرف کمی دارند که در این میان صنایع تبدیلی مصرف این محصولات را افزایش می یابد. 

رنگ رونا افزود: طی سال گذشته با رعایت الگوی کشت تولید گوجه فرنگی به بیش از ۳۷۰ هزار تن رسید و نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است. 

نظر شما