شناسهٔ خبر: 46667386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه اربیل

ابنا

یک پهپاد حامل مواد منفجره به پایگاه نظامیان آمریکایی در اقلیم کردستان عراق، اصابت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ منابع رسانه ای از شنیده شدن صدای انفجار در فرودگاه اربیل مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق خبر داد.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به فرودگاه اربیل با یک فروند پهپاد حامل مواد منفجره انجام گرفت.

در این بیانیه آمده است که این پهپاد حامل مقدار بسیار زیادی تی‌ان‌تی با قابلیت انفجار شدید بوده است.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق افزود که در این حمله پهپادی به یکی از ساختمان‌های داخل فرودگاه اربیل خسارت وارد شده و تحقیقات برای مشخص شدن مکان پرواز این پهپاد بمب گذاری شده در جریان است.

صابرین‌نیوز نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که این پهپاد انتحاری، محل استقرار مشترک نظامیان آمریکایی و هلندی را هدف گرفته بود.

شبکه اطلاع رسانی «الاعلام المقاوم» هم از بسته شدن فرودگاه بین المللی اربیل به دنبال حمله راکتی خبر داد. آژیرهای هشدار شلیک راکت و موشک در کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به دنبال این حمله فعال شده‌ است.

آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمد و مسیرهای منتهی به این کنسولگری مسدود گردید؛ همچنین تمامی پرواز ها در فرودگاه اربیل متوقف شد.

براساس گزارش خبرنگاران عراقی، پس از هدف حمله به فرودگاه شهر اربیل، پهپادهای شناسایی آمریکا بر فراز آسمان این شهر گشت زنی می‌کنند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت حمله به فرودگاه اربیل را برعهده نگرفته است.

از سوی دیگر، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که عاملان حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل مجازات خواهند شد.

«نیچروان بارزانی» اظهار داشت: هر گروه مسلحی که جزو نیروی رسمی ارتش عراق نیست، باید مرزهای اقلیم کردستان را ترک کند.

سخنگوی پنتاگون در واکنش به حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل، گفت که از گزارش‌ها مطلع شده و اطلاعات اولیه از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در نزدیک فرودگاه اربیل حکایت دارد.

نیروهای آمریکایی در پایگاه «الحریر» واقع در شمال اربیل حضور دارند که اسفندماه سال گذشته نیز مورد حمله موشکی قرار گرفت و شلیک سه راکت به مکانی که براساس اعلام آمریکایی ها، نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکا عنوان شده بود، دست‌کم هشت زخمی و یک کشته بر جای گذاشت.

........................
پایان پیام/ 268

نظر شما