شناسهٔ خبر: 46651930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عراقچی:

دست ایران در مذاکره بسیار پر‌ است/ جلسه کمیسیون مشترک برجام عقب افتاد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس هیات چینی در وین‏، آخرین وضعیت و رایزنی ها درباره برجام و مسایل هسته ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، در ادامه دیدار‌ها و رایزنی‌های دوجانبه و چند جانبه هیات ایرانی در وین، وانگ گون رییس هیات چینی با حضور در محل اقامت معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و دو طرف آخرین وضعیت گفتگو و رایزنی‌ها در ارتباط با برجام و مسائل هسته‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام روز پنجشنبه با شرکت ایران و دیگر اعضای برجام در وین برگزار می‌شود.
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در وین گفت که نشست رسمی کمیسیون مشترک یک مقدار با تاخیر برگزار می‌شود به علت اینکه ظاهرا یکی از اعضای هیئت اتحادیه اروپا تست کرونای مثبت داشته، بر این اساس این هیئت به ناچار با یک مقدار تاخیر وارد می‌شوند.
وی تاکید کرد:، اما رایزنی‌های بین هیئت‌های مختلف از همین الان در حقیقت شروع شده است و مهم هم همین رایزنی‌های دو جانبه و چند جانبه به شکل غیر رسمی هست، ما این رایزنی‌ها و دیدار‌ها را آغاز کردیم. جلسه رسمی هم فکر می‌کنم پس فردا برگزار بشود و امیدوار هستیم که در این دوره بتوانیم به یک جمع بندی برسیم.
ساعاتی پیش از این عباس عراقچی تاکید کرد در این دور از مذاکرات هیئت ایرانی با قوت و قدرت کامل حاضر شده است.
وی همچنین تصریح کرد عزم ما هم برای پیشرفت در عرصه هسته‌ای و هم پیشرفت در عرصه مذاکرات قوی‌تر شده و دست ایران در مذاکره بسیار پر‌تر از قبل است.
 
توییت معاون وزیر امور خارجه اسلواکی پس از رایزنی با دکتر عراقچی
در همین حال معاون وزیر امورخارجه اسلواکی پس از رایزنی با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در توییتی نوشت: جامعه بین المللی مذاکرات برجام در وین را از نزدیک دنبال می‌کنم، بسیار خوشحالم که با عراقچی در مورد آخرین وضعیت مذاکرات و نیز درباره همکاری در زمینه انرژی، گردشگری، فرهنگ و آموزش بحث کردیم.

نظر شما