شناسهٔ خبر: 46620794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

واکنش آمریکا، اروپا و آژانس به حادثه‌ی نطنز

صاحب‌خبر -

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حادثه اخیر در تاسیسات اتمی نطنز گفت که این اتحادیه هرگونه اقدامی را که باعث انحراف در مذاکرات جاری برجام در وین شود رد می‌کند.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو این مطلب را روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت و افزودکه این حادثه ممکن است اقدامی خرابکارانه باشد.

وی افزود که اتحادیه اروپا با «نگرانی» حادثه دیروز را دنبال می‌کند و تصریح کرد که این اقدام باید به طور کامل مشخص شود. سخنگوی جوسپ بورل گفت که از اتهامات مطرح شده در خصوص این حادثه مطلع است اما بر لزوم انجام تحقیقات در این باره تاکید کرد. وی در همین حال خاطر نشان کرد: درحالی که مذاکرات وین برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی جریان دارد هرگونه اقدامی که آن را منحرف کند مردود است.

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که این سازمان در خصوص حادثه اخیر در تاسیسات اتمی در نطنز با مقام‌های کشور در تماس است.

«فردریک دال» در گفت وگو با خبرگزاری روسی تاس این مطلب را بیان کرد و افزود: ما از گزارش‌های روز گذشته رسانه‌ها درباره حادثه نطنز اطلاع‌ داریم و در خصوص این گزارش‌ها با مقام‌های ایران در تماس است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در باره حادثه حمله تروریستی به تاسیسات هسته ای نطنز گفت: از این گزارش ها در باره ایران آگاهی داریم و واشنگتن به تلاش های دولت بایدن برای مذاکره همچنان متعهد است.

ایسنا، به نقل از واشنگتن پست نوشت: یک مقام ارشد دولت بایدن در واکنش به حادثه در سایت هسته‌ای نطنز گفت: ما گزارش‌ها درخصوص یک حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز در ایران را مشاهده کرده‌ایم. ایالات متحده هیچ دخالتی نداشته است و چیزی برای اضافه کردن به حدس و گمان ها درخصوص علت این حادثه نداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما