شناسهٔ خبر: 46597938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کشتی برای ایران انرژی هسته‌ای و نفت است

دبیر: از کشتی مدال می خواهید، دست به جیب شوید

رییس فدراسیون کشتی بعد از رسیدن سهمیه های کشتی به عدد 11 در آلماتی قزاقستان، به شدت نسبت به کمبود بودجه این رشته اعتراض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی که برای همراهی تیم های ملی کشتی در رقابت های گزینشی و همچنین حضور در نشست شورای کشتی آسیا راهی آلماتی شده، بعد از پایان مسابقات گزینشی که با موفقیت کشتی گیران ایرانی همراه شد و سهمیه کشتی ایران از 6 به 11 رسید، گلایه هایی را پیرامون عدم از کشتی مطرح کرد.


می توانستیم 6 سهمیه بگیریم
کمترین زحمت را من کشیدم. به همه خسته نباشید می‌گویم. می‌ توانستیم ۶ سهمیه بگیریم. انشاله با تجربه ای که محمد بنا دارد، در بلغارستان هم یک سهمیه باقیمانده سهمیه را می‌گیریم. به مردم خوب به همه کسانی که زحمت کشیدند، مسئولان ورزش، سرمربیان تبریک می‌گویم.


دارید بودجه دلار سه هزار تومانی را به ما می‌دهید
من یک صحبت کلی دارم. دوستان با این پول‌ها و اعتباری که می‌دهید دیگر نمی‌شود کار کرد. نمی‌گویم وزات ورزش و کمیته  ملی المپیک که البته یک جاهایی هم به آنها برمی‌گردد اما روی سخنم با دولت و مجلس است. کشتی مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای برای ایران است. با تمام احترامی که برای همه رشته‌ها قائلم این را می‌گویم. به والله با این پول‌ها نمی شود کار کرد. آن زمان که این بودجه را می‌دادید دلار سه هزار تومان بود. شما دارید بودجه دلار سه هزار تومانی را به ما می‌دهید در حالی که دلار هشت برابر شده و همه هزینه‌های ما دلاری است. می‌توانستیم همه سهمیه ها را بگیریم. من به شما محکم می‌گویم با این اعتبارهایی که می‌دهید روی کشتی در المپیک حساب نکنید.نه تنها در این المپیک که المپیک‌های بعدی ما هم دارد خراب می‌شود. برای المپیک‌های ۲۰۲۴  و ۲۰۲۸ باید از الان کار کنیم. رئیس بعدی هم بیاید، من باید برایش زیرساخت آماده کرده باشم. باید نوجوانان و جوانان را برای رئیس بعدی آماده کنم اما با این پول‌ها نمی‌توانم.


رئیس جمهور هم بیاید، کشتی نمی‌چرخد
همین الان فروردین ۶ اعزام داشتیم؛ ببینید هزینه‌های ما چقدر می‌شود؟ نزدیک به ۱۴۴ هزار یورو هزینه کرده‌ایم. ۱۷۰۰ تا ۲ میلیارد هزینه بلیت مسابقات آسیایی و ۶۰۰-۷۰۰ میلیون تومان هزینه بلیت بلغارستان شده است. بودجه ما چقدر است؟ ۷.۵ میلیارد. این هزینه‌هایی که گفتم فقط برای یک ماه بوده است. آقایان نمی‌چرخد، دوستان ما در مجلس و دولت ببینید کشتی روز به روز خراب می‌شود. اگر کشتی می‌خواهید در المپیک موفق شود در جیب تان دست کنید و درست خرج کنید. با این پول‌ها رئیس جمهور هم بیاید کشتی نمی‌چرخد. چون کشتی را دوست دارم وظیفه خودم می‌دانستم بگویم.


کشتی برند علی دبیر نیست
از علی‌نژاد بصورت ویژه تشکر می‌کنم، بد است این را بگویم اما او مثل یک کارمند به ما کمک کرد. از وزیر ورزش و صالحی امیری هم تشکر می‌کنم، حرفی که می‌زنم خواسته ما از دولت و مجلس است. کشتی برای من نیست، کشتی برند جمهوری اسلامی است و وظیفه مجلس و دولت است که از آن حمایت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما