شناسهٔ خبر: 46593151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مجید سعیدی:

سرمازدگی بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت زد

موج نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: حدود ۷ هزار و ۵۴۵ هکتار از محصولات مزارع و ۲۰۳ هزار هکتار از محصولات باغی در سطح استان دچار سرمازدگی شده‌اند که براساس ارزیابی انجام شده ارزش ریالی آن ۸ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، مجید سعیدی،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی استان در فروردین ماه جاری عنوان کرد: روزهای 15 تا 18 فروردین ماه بر اثر نفوذ هوای سرد جریانات شمالی و کاهش محسوس دما تا 10 درجه، خسارت وسیعی به محصولات زراعی و باغی استان وارد شد.

وی ادامه داد: حدود 7 هزار و 545 هکتار از محصولات مزارع و 203 هزار هکتار از محصولات باغی در سطح استان دچار سرمازدگی شده‌اند که براساس ارزیابی انجام شده ارزش ریالی آن 8 هزار و 980 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: عمده خسارت هم مربوط به محصولات پسته و گردو است که مراتب از سوی وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال پیگیری است تا در کمترین زمان ممکن برای جبران خسارت‌ها اقدام صورت گیرد.

سعیدی با اشاره به سفر رئیس صندوق بیمه کشاورزی به استان و بازدید از خسارت‌های وارده گفت: در مرحله اول ارزیابی برآورد توسط کارشناسان شهرستانی و فرمانداری‌ها انجام می‌گیرد تا بعد از جمع‌بندی استان، به سازمان مدیریت بحران و سپس سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران ارسال گردد.

 

نظر شما