شناسهٔ خبر: 46578708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حمید موسوی:

نحوه فعالیت حرم رضوی، برعهده ستاد ملی کرونا است

موج نیوز

دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی اظهار کرد: تا کنون از طریق ستاد ملی کرونا هیچ تصمیمی مبنی بر نحوه فعالیت حرم مطهر رضوی در شرایط فعلی گرفته نشده و تا الان دستوری در این رابطه دریافت نکرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سید حمید موسوی دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی گفت: تصمیم در خصوص نحوه فعالیت حرم رضوی و دیگر حرم‌های مطهر در شرایط کنونی بر عهده ستاد ملی کرونا است و تا الان دستوری در این رابطه دریافت نکرده‌ایم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی عنوان کرد: ستاد کرونا با توجه به شرایط خاصی که داریم مرتبا در حال تشکیل جلسه است و دستور کار و هر اقدامی که لازم به انجام باشد تحت نظر ستاد ملی مبارزه با کروناست، یعنی تصمیم‌های اصلی از جمله تعیین رنگ‌بندی‌های هر شهر و منطقه، اعمال و چگونگی محدودیت‌ها از جمله محدودیت تردد، مشاغل و... به ستاد ملی مبارزه با کرونا مربوط است. جلسات تشکیل شده ما در حوزه عملی کردن این دستورات به صورت پیاپی است و اقدامات زیادی را در دست اقدام داریم.

موسوی در ادامه بیان داشت : نظارت بر چگونگی تعریف، اجرا و رعایت پروتکل‌ها در سطح شهر بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. تمامی دستورهای ابلاغ شده در خصوص عملی کردن محدودیت‌ها و پروتکل‌ها از امروز آغاز می‌شود و مسئولیت نظارت و اجرای این پروتکل‌ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و گزارشات لازم به دبیرخانه ارسال خواهد شد.

وی گفت: هرکاری را که ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌دهد، به دنبال آن ستاد استانی نیز انجام خواهد داد. ستاد استانی در واقع دولت کوچکتری در سطح استان است و تمام مصوبات و دستورات ستاد ملی کرونا را مطابق با شرایط استان و وضعیت شهرها بومی سازی و عملیاتی می‌کند. ما در استان خود نیازمند تفکیک کردن شهرستان‌ها و رنگ‌بندی‌هایشان هستیم تا بتوانیم در هر شهرستان با توجه به وضعیت رنگ‌بندی آن محدودیت‌های لازم را اجرایی کنیم و در این مسئله با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

موسوی در خاتمه تصریح کرد: تا کنون از طریق ستاد ملی کرونا هیچ تصمیمی مبنی بر نحوه فعالیت حرم مطهر رضوی در شرایط فعلی گرفته نشده و تا الان دستوری در این رابطه دریافت نکرده‌ایم و ابلاغیه در خصوص چگونگی فعالیت ادارات و جزئیات فعالیت کارمندان برعهده استانداری است و این ابلاغیه از امروز عملیاتی خواهد شد.

با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد فعالیت ادارات این شهر بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا است.

نظر شما