شناسهٔ خبر: 46573364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

امیرحسین مدنی:

توانمندسازی، احیا و افزایش تولید ۲ هزار واحد تولیدی، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها

موج نیوز

مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد: در سال جدید سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و ۲۴۰ بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار داده که احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تا پایان سال ۹۹ در ۷۴۲ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ سرمایه‌گذاری کرده است که این تعداد با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب به حدود ۲ هزار واحد تولیدی خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت، در بخش سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی تصریح کرد: با این میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌های راکد مردمی احیا و به این ترتیب بیش از ۱۰ هزار نفر به شکل مستقیم و ۴۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد و این بنیاد در چهار مدل تسهیلات‌محور، مشارکت‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت، ۱۳۰ واحد تولیدی به ارزش حدوداً ۱۰ هزار میلیارد ریال به چرخه تولید کشور وارد و ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه مردمی و کارآفرینان احیا و بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

مدنی گفت: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است. ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سود دهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

مدنی در ارتباط با شتغال زایی در این طرح افتتاح شده بیان کرد: ورود بنیاد برکت و مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در شرکت عطار الکتریک، علاوه بر بازگشت سرمایه‌های راکد مانده، باعث ایجاد ۵۱۰ فرصت شغلی برای اهالی شهرستان فیروزه شده است که بخشی از این مشاغل از جمله مونتاژکاری و بسته‌بندی برای ساکنان روستا‌های اطراف شهرستان فیروزه ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: فعالیت‌های این شرکت فعال در زمینه صنایع برق و الکترونیکی در سال ۹۳ به دلیل مشکلات کاملا متوقف شده بود که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، از سال ۹۵ احیا شده و به چرخه تولید بازگشته و حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این شرکت بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال است.

وی در بخش دیگری از این بازدید گفت: شرکت عطار الکتریک در حال حاضر به شکل روزانه ۵ هزار قطعه برقی و الکترونیکی شامل کلید و پریز را تولید و به بازار عرضه می‌کند و ۷۵ درصد محصولات این شرکت به کشور‌هایی از جمله افغانستان و تاجیکستان صادر می‌شود و تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ارزآوری را به دنبال داشته است.

نظر شما