شناسهٔ خبر: 46569556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

انتقاد سرلشکر باقری از دولت بایدن

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دولتی که در آمریکا سرکار آمده نیز، به غیر از وعده و فریب چیزی را به همراه نیاورده است، گفت: تلاش زیادی می‌کنند که مذاکراتی طولانی، بی‌فایده و همراه مطالبات جدید را با جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند درحالیکه مشی راهبردی ما صرفاً برداشتن کامل تحریمهایی است که به هر عنوان علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشتند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

سرلشگر محمد باقری در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، سال 1400 را مانند چند سال اخیر، سالی در حوزه اقتصاد تعریف کردند و شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" را به‌عنوان شعار سال ابلاغ فرمودند، اظهار کرد: نیروی انتظامی در عملی شدن این شعار، چه از نظر ایجاد امنیت به عنوان بستر آرام و مطمئن برای فعالیتهای تولیدی و اقتصادی، چه از جهت مقابله جدی با قاچاق کالا در مرزها، مبادی ورودی و در سراسر کشور و چه از جهت اقدام و برخورد با مفاسد اقتصادی و متهمان این حوزه، مسئولیت سنگین و بی‌بدیلی را برعهده دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سالهای اخیر تمام فعالیتهای مذکور در نیروی انتظامی رشد چشمگیری داشته است، گفت: ان‌شاءالله امسال نیز شاهد رشد بیشتر این مجموعه فعالیتها باشیم. 

وی افزود: سال 1400 را در شرایطی آغاز کردیم که به حمدالله با درایت و مدیریت عالی فرمانده معظم کل قوا و همراهی بی‌نظیر ملت شریف، تهدیدات دشمن بی‌اثر شد، بازدارندگی دفاعی کشور پاسخ داد و امنیت قابل قبول و مناسبی در کشور برقرار بود.

باقری خاطرنشان کرد: دشمنی که اینقدر شاخ و شانه کشید و تهدید کرد، خود، صحنه را با فضاحت ترک کرد و از حکومت آمریکای جائر ساقط شد و دولت دیگری بر سر کار آمد، فشارهای حداکثری دشمن شکست خورد اما دولتی که سرکار آمده نیز، به غیر از وعده و فریب چیزی را به همراه نیاورده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بر اساس تجربه‌ تاریخی، در دوره‌های که دولت "دموکرات" در امریکا بر سر کار است، پنجه فولادین داخل یک دستکش مخملین فرو می‌رود و حرفهای زیبایی می‌زنند اما دائماً در حال توطئه‌چینی، تحریک و ایجاد ناامنی در کشور ما هستند و وعده‌های توخالی در امور مربوط به توسعه گشایشهای اقتصادی و رفع تحریمها می‌دهند همچنان که تا به حال در این چند ماه، چنین بوده و شاهد بودیم غیر از صحبت کردن و قول دادن، اتفاقی روی نداده است؛ تلاش زیادی می‌کنند برای اینکه مذاکراتی طولانی، بی‌فایده و به همراه ادعاها و مطالبات جدید را با جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند در حالیکه مشی راهبردی جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که مقام معظم رهبری ترسیم و تدوین کردند، صرفاً برداشتن کامل تحریمهایی است که به هر عنوان علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشتند.

وی متذکر شد: چنانچه تحریمها به طور کامل برداشته و به طور دقیق در عمل راستی‌آزمایی شود، آنگاه ایران همانگونه که همیشه بر وعده‌های خود صادق و عامل بوده، به تعهدات هسته‌ای خود باز می‌گردد.

باقری با بیان اینکه سال 1400 طلیعه یک قرن جدید است، گفت: در این قرن باید به مسائل با نگاه بلندمدت بنگریم و برنامه‌ریزی کنیم، با نیم‌نگاهی عمیق و دوربرد، با بررسی احتمالات و سناریوهای محتمل، برای تمام ابعاد مأموریتها آماده کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه "امنیت" پایه و رکن اساسی تمام برنامه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: برنامه، طرح و تجهیز کارگاه در نیروی انتظامی باید به نحوی باشد که بستر آرام و مطمئن برای تمام فعالیتهای کشور آماده شود.

نظر شما