شناسهٔ خبر: 46566043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

چین: آمریکا سریعا وعده رفع تحریم‌ها علیه ایران را محقق کند

سفیر و نماینده دائم چین نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا باید سریعا وعده رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران را رفع کند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

«ونگ چون» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام بیان داشت که چین و تمام طرف‌های برجام نسبت به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران نگرانی خود را ابراز کرده و خواستار لغو هرچه سریعتر این تحریم‌ها هستند.

وی یادآور شد که مشکلات ناشی از تحریم‌ها همگی ازسوی دولت پیشین آمریکا است که چنین تحریم‌های غیر قانونی را علیه افراد و سازمان‌های مجری برجام وضع کرد.

دیپلمات ارشد چین با بیان اینکه لغو تحریم‌ها علیه ایران فقط یک مساله دو جانبه نیست و جنبه مهمی از حفظ برجام و در نتیجه چندجانبه گرایی است افزود: به‌تازگی پیام‌های مثبتی ازسوی آمریکا درباره لغو تحریم‌ها دریافت کردیم؛ از واشنگتن می‌خواهیم تا به سرعت اقدام عملی صورت داده و اجرای کامل و موثر برجام را محقق سازد.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک‌برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، امروز (جمعه) با حضور مدیران سیاسی و معاونین وزارت خارجه کشورهای چهار به علاوه یک برگزار شد.

ارائه گزارش رایزنی های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته ای” مهمترین دستور کار این نشست بود.

نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی های کارشناسان ایران و کشورهای ۴+۱ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران جهت ادامه تعاملات جدی، گفت این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید نمود لغو همه تحریم های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری‌ برای احیای برجام بوده  تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونین روز چهارشنبه آتی در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب  گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

نظر شما