شناسهٔ خبر: 46560085 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

جدیدترین پیشنهاد برای پایان بحران در رژیم صهیونیستی:

تشکیل کابینه راستگرا به ریاست نفتالی بنت/نتانیاهو نخست وزیر جایگزین می شود

روزنامه اسرائیل هایوم اعلام کرد بر اساس جدیدترین پیشنهاد برای پایان یافتن بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی یک کابینه راستگرای یکساله به ریاست نفتالی بنت تشکیل شده و نتانیاهو نیز نخست وزیر جایگزین خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، یک روزنامه عبری زبان از یک راه حل جدید برای حل بحران سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی و تشکیل کابینه آینده خبر داد، بر اساس این راه حل یک دولت راستگرا تشکیل خواهد شد که حداقل برای یکسال ابتدایی ریاست آن بر عهده نتانیاهو نبوده بلکه نخست وزیر آن در سال اول نفتالی بنت خواهد بود.

 

روزنامه اسرائیل هایوم اعلام کرد این راه حل آخرین راهکار ارائه شده برای برون رفت از بن بست کنونی بوده و میان نتانیاهو، احزاب راستگرا و حریدیم ها مطرح شده و نتانیاهو با بررسی آن موافقت نموده علاوه بر آنکه گدعون ساعر نیز حمایت خود از این پیشنهاد را اعلام کرده است.

 

بر اساس این پیشنهاد نفتالی بنت اولین نخست وزیر دولت آینده بوده و نتانیاهو بر اساس تغییرات اعمال شده در قانون تشکیل دولت نخست وزیر جایگزین خواهد بود.

 

اسرائیل هایوم افزود نتانیاهو پیشنهاد نخست وزیری نفتالی بنت در دو سال اول و پس از آن دو سال نخست وزیری خود را نپذیرفته اما به مدت نخست وزیری بنت نیز اشاره ای نکرده است.

 

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد موافقت نتانیاهو با تناوب در نخست وزیری تغییر بزرگی به شمار می رود.

 

اما در مورد درگیری نتانیاهو در پرونده های فساد حزب لیکود از نفتالی بنت خواسته در صورتی که دادگاه عالی از تصدی جایگاه نخست وزیر جایگزین توسط نتانیاهو جلوگیری کرد بلافاصله باید از جایگاه خود کناره گیری کرده و به نتانیاهو اجازه دهد فوراً کابینه جدید را تشکیل دهد.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما