شناسهٔ خبر: 46544392 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حناچی در آیین بهره برداری از 5 طرح ملی :

80 درصد خط تولید واگن و زیر ساخت های مترو بومی شده است/ آمادگی ساخت 400 واگن در سال مهیاست

موج نیوز

شهردار تهران ضمن اعلام بومی سازی 80 درصد از فرآیند تولید رام های واگن های قطارهای مترو گفت : این مجموعه می تواند تا پایان سال 1400، بیش از 105 رام واگن را تولید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پیروز حناچی ، در آیین بهره برداری از 5 طرح ملی که با حضور رییس جمهوربرگزار شد با اشاره به افتتاح 7 رام واگن مترو که با توان شرکت های داخلی انجام شده گفت : با توجه به نیاز کشوربه تولید و افزایش تعداد واگن های مترو ، تولید واگن های داخلی در دستور کار ما قرار گرفت که این مهم در کمتر از 17 ماه و با حضور 18 شرکت دانش بنیان و همچنین 4 مجموعه بزرگ صنعتی و علمی کشور محقق شد و هم اینک شما شاهد افتتاح اولین رام از واگن های داخلی هستید.

وی با ذکر اینکه هم اینک با تلاش های صورت گرفته ضمن ارتقاء بومی سازی مترو از 30 درصد به 80 درصد، پتانسیل لازم برای ساخت تجهیزات و زیر ساخت های مترویی نیز فراهم شده گفت : به عبارتی این اقدام می تواند به رفع انحصار تولید واکسن و همچنین وابستگی ما در این مورد به سایر کشورها خاتمه دهد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال رییس جمهور مبنی بر اینکه هم اینک ظرفیت تولید چند واگن در کشور فراهم شده است گفت : در فاز اول ما می توانیم تا پایان سال 1400، 105 واگن را آماده و تحویل دهیم و درفازهای بعدی نیز برای تولید 400 واگن در سال برنامه ریزی شده است .

 

نظر شما