شناسهٔ خبر: 46519383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رایزنی ظریف و رئیس‌جمهور قرقیزستان

دنیای‌اقتصاد : محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای تبادل نظر با مقامات قرقیزستان در بیشکک به سر می‌برد با صادیر چاپاروف، رئیس‌جمهور قرقیزستان دیدار و درخصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «ایسنا» وزیر امورخارجه کشورمان با تبریک انتخاب چاپاروف به‌عنوان رئیس‌جمهور قرقیزستان، به ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اشاره و با قدردانی از رئیس‌جمهور قرقیزستان برای توجه به روابط دوجانبه، بر ضرورت پیگیری تصمیمات دور پیشین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و همچنین آمادگی برگزاری اجلاس سیزدهم این کمیسیون تاکید کرد. ظریف با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور، رفاه، امنیت و آرامش مردم قرقیزستان را برای کشورمان با اهمیت ارزیابی کرد.

صادیر چاپاروف رئیس‌جمهور قرقیزستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌ها با کشورمان، وجود مراودات سیاسی و استمرار آن بین دو کشور را بیانگر علاقه دوطرف برای ارتقای سطح همکاری‌ها دانست و با ابراز خرسندی از روابط پارلمان‌های دو کشور، وجود ظرفیت بالا برای همکاری‌های اقتصادی خصوصا در حوزه‌های کشاورزی، دارویی و ساخت و ساز را مورد تصریح قرار داد.

نظر شما