شناسهٔ خبر: 46516190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس مطرح کرد

رفع بروکراسی اداری؛ قدم اول برای مانع زدایی

اسحاقی، رفع بروکراسی‌های اداری را قدم اول برای مانع زدایی دانست و گفت: برای گرفتن یک مجوز در حوزه معدن ۱۹ استعلام نیاز است و جالب اینکه هر ارگان هم به دیگری پاس می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سلمان اسحاقی، سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس با اشاره به نقش مجلس در رفع موانع تولید و ایجاد پشتیبانی گفت: آن نهاد و قوه‌ای که می‌تواند بیشتر از همه نقش ارزشمندی را در حوزه تولید ایفا کند قوه مجریه است.

وی افزود: حدود ۱۴ سال است که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و هر سال هم آن را تکرار می‌کنند اما متأسفانه ما در قوه مقننه و همچنین قوه مجریه در ابتدای سال به چند بیانیه و شعار و سخنرانی و میزگرد بسنده می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را در همان سالها پیگیری کرده بودیم الان برای تأمین نهاده‌های دامی و ۲۰ قلم کالای اساسی مشکل نداشتیم.

اسحاقی با بیان اینکه ما خودمان تولیدکننده مرغ و گوشت هستیم اما مردم از قیمت‌ها اذیت می‌شوند گفت: بخش عمده این مشکلات ناشی از پیاده نکردن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری هیچ وقت بدون نظر کارشناسان سخنی بر زبان جاری نمی‌کنند، ما در سال تولید و جهش تولید، نه تولید به معنای واقعی داشتیم و نه جهش تولید لذا امسال را سال مانع زدایی و حمایت نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه ما مشکل قوانین نداریم افزود: ما قوانین خوبی داریم و اگر از همین قوانین استفاده کنیم مطمئناً مانعی هم نخواهیم داشت اما متأسفانه بروکراسی‌های اداری، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را خسته کرده است.

اسحاقی رفع بروکراسی‌های اداری را قدم اول برای مانع زدایی دانست و گفت: برای گرفتن یک مجوز در حوزه معدن ۱۹ استعلام نیاز است و جالب اینکه هر ارگان هم به دیگری پاس می‌دهد.

سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس از تفاوت نوع پرداخت تسهیلات در پایتخت و مناطق محروم کشور انتقاد و تصریح کرد: تفاوت رقم تسهیلات در پایتخت و استانهای دیگر، سرمایه گذاران را دچار مشکل می‌کند.

وی از قوه قضائیه نیز درخواست کرد که در جهت مانع زدایی حوزه تولید و نظارت بر مصرف تسهیلات شبکه‌های بانکی اقدام کند.

نظر شما