شناسهٔ خبر: 46513773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رایزنی‌های فشرده پیش از نشست مشترک برجام در وین

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- پیش از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در ساعت 14:30 امروز در وین، رایزنی‌های فشرده میان هیات‌های مختلف در وین جریان دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیش از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در ساعت 14:30 امروز در وین، رایزنی‌های فشرده میان هیات‌های مختلف در وین جریان دارد.
عباس عراقچی معاون ظریف دیشب با رئیس هیأت چین و امروز با رئیس هیات روسیه دیدار داشت.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین ساعت 10 امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک دیدار و آخرین ترتیبات اجرایی مربوط به برگزاری کمیسیون را مرور کرد.
هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام که روز جمعه 13 فرودین به صورت مجازی آغاز شده بود، از ساعت 14:30 دقیقه به وقت محلی (17:00 به وقت تهران) در وین از سر گرفته می‌شود.
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور‌خارجه ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی را در این نشست همراهی می‌کنند.
رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست می‌باشد.
اداره کل اخبار و اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد همچنین در حاشیه نشست کمیسیون، به روال معمول، جلسات دوجانبه با روسای سایر هیات‌های 4+1 برگزار می‌شود.
همانطور که قبلا نیز تاکید شده است هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط با آن شرکت نخواهد کرد و هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیات کشورمان نمی‌باشد.

نظر شما