شناسهٔ خبر: 46511689 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با اعلام رسمی کنفدراسیون هندبال آسیا؛

ایران میزبان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا شد

با اعلام رسمی کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی 2023 به ایران رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش " ورزش سه"، سال قبل کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا را به ایران داد. پس از تلاش ها و رایزنی های بسیار توسط مسئولان فدراسیون هندبال شرایط میزبانی برای ایران در شهر شیراز مهیا شد که کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه ای رسمی میزبانی را به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا از ایران گرفت و به کشور بحرین واگذار کرد.


بعد از این اتفاق برخی از اهالی جامعه هندبال مسئولان فدراسیون را مقصر می دانستند و عده ای اعتقاد داشتند که شیوع ویروس کرونا بهانه ای بود تا میزبانی از ایران‌ گرفته شود. با این حال پس از گذشت مدتی کنفدراسیون آسیا با ارسال نامه ای کتبی به کشور های شرکت کننده در این مسابقات اعلام‌ کردکه رقابت ها به طور کلی لغو و در سال 2021 هیچ گونه مسابقه قهرمانی آسیا در رده جوانان برگزار نخواهد شد تا حسرت میزبانی از دست رفته برای ایران به فراموشی سپرده شود.


با وجود اینکه میزبانی مسابقات جوانان آسیا از ایران گرفته شد، اما مسئولان فدراسیون هندبال مجدد وارد مذاکر شدند و با ارسال نامه های کتبی خواهان میزبانی یکی از رویداد های مهم قهرمانی آسیا در بخش آقایان شدند تا بالاخره پس از مدتی ظهر امروز سه شنبه 17 فروردین 1400 کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه ای کتبی و رسمی به فدراسیون هندبال، ایران را به صورت رسمی میزبان مهم ترین و معتبرترین مسابقات هندبال قاره آسیا یعنی مسابقات قهرمانی مردان قاره کهن معرفی کرد.


چهار تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان که قرار است در سال 2023 به میزبانی سوئد و لهستان برگزار شود کسب خواهند کرد.


بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مسئولان کنفدراسیون آسیا این رقابت در ژانویه 2022 (دیماه 1400) به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که به احتمال زیاد همان شیراز میزبان جوانان آسیا میزبان این رویداد مهم ورزشی خواهد بود.

 

نظر شما