شناسهٔ خبر: 46500106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

بحران سیاسی و جنگ قدرت در رژیم صهیونیستی تشدید شد؛

نتانیاهو از کودتا علیه خود سخن گفت/ ریوولین امروز سه شنبه مامور تشکیل دولت جدید را مشخص می‌کند؟/ نتانیاهو برای بقا در قدرت خود را به آب و آتش می‌زند

همزمان با ادامه بن بست در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی که ماحصل آن برگزاری چهار انتخابات پارلمانی طی تنها دو سال بوده است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دادستانی این رژیم را به تلاش برای کودتا علیه خود متهم کرد تا عمق بحران سیاسی و جنگ قدرت در این رژیم اشغالگر بیش از پیش نمایان شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، چهارمین انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی ماه مارس گذشته طی تنها دو سال برگزار شد، اما نتایج آن و افزایش مخالفت سیاستمداران مخالف نتانیاهو با ادامه نخست وزیری وی و همزمان ادامه تظاهرات صهیونیستهای ساکن مناطق اشغالی بر ضد وی و همزمان با آن روند محاکمه نخست وزیر رژیم اشغالگر نشان داد که بن بست و بحران سیاسی در این رژیم غاصب همچنان ادامه دارد و اشغالگران شاید مجبور شوند به سمت برگزاری پنجمین انتخابات کنست طی مدت بسیار کوتاه حرکت کنند.

 

وقتی نتانیاهو از کودتا علیه خود سخن می گوید

 

بنیامین نتانیاهو که بیش از یک دهه است زمام قدرت رژیم صهیونیستی را در دست گرفته و برای بقای خود در قدرت، خود را به آب و آتش می زند تا بلکه از کابوس محاکمه و محکومیت به خاطر پرونده های فساد و افتادن به زندان رهایی یابد، در انتخابات اخیر هر چند با حزب لیکود خود از نظر کسب کرسی در میان احزاب رژیم صهیونیستی مقام اول را کسب کرد،اما نتوانسته است ائتلاف اکثریت را که  لازمه تشکیل دولت جدید است، تشکیل دهد تا بتواند همچنان در قدرت باقی مانده و از محاکمه و زندان هم فرار کند.

 

نتانیاهو روز دوشنبه ادعا کرده است که دادستانی اسرائیل برای کودتا علیه نظام حکومتی تلاش می کند و از قدرت خود به شکل غیر قابل قبولی استفاده می کند.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که دادستانی کل، وی را هدف قرار داده است. اظهارات نتانیاهو تنها ساعاتی پس از آغاز مرحله محاکمه وی به اتهام فساد بیان شده است و نشان می دهد وی تلاش می کند با طرح ادعای کودتا علیه خود به فریب افکارعمومی صهیونیستی و تحریک آنها و نیز مظلوم نمایی با هدف ادامه حضور در قدرت بپردازد.

 

نتانیاهو که به رشوه خواری، خیانت در امانت و سوء استفاده از قدرت متهم شده است، دادستانی رژیم صهیونیستی را متهم کرد که درصدد تحققات یا جستجوی جنایت و جرم نیست، بلکه به دنبال تنها یک فرد است که من هستم.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اتهامات وارده به خود را تکذیب کرد و جلسه محاکمه خود را یک بازی مبتنی بر دستکاری توصیف کرد.

 

نتانیاهو با پرونده های فسادی روبرو است که آویخای مندلبلیت دادستان کل اسرائیل در سال 2019 آن را مطرح کرد که طی آن نتانیاهو به رشوه خواری، کلاه برداری و خیانت در امانت متهم شد.

 

ریوولین امروز مامور تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی را معرفی می کند

 

اظهارات نتانیاهو و ادعایش مبنی بر تلاش برای کودتا علیه وی در حالی است که یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داده است که رئیس این رژیم احتمالا امروز سه شنبه مامور تشکیل دولت جدید را معرفی خواهد کرد.

 

یدیعوت آحرونوت گزاشر داد احتمال می رود که رووین ریولین رئیس اسرائیل روز سه شنبه تصمیم خود برای مامور کردن یک عضو کنست(پارلمان) برای تشکیل دولت جدید اسرائیل را اعلام کند.

 

این روزنامه افزود احتمال می رود که رئیس اسرائیل، بنیامین نتانیاهو عضو کنست و نخست وزیر فعلی را مامور تشکیل دولت کند که 52 عضو کنست به ریولین توصیه کرده اند وی رامامور تشکیل دولت جدید کند، در حالی که تنها 45 عضو کنست، یائیر لاپید را به رئیس رژیم  صهیونیستی پیشنهاد داده اند تا وی را مامور تشکیل دولت کند.

 

یائیر لاپید رئیس حزب ییش عتید گفته است به نفتالی بنت رئیس حزب یامینا پیشنهاد تشکیل دولت چرخشی را مطرح کرده است که این دولت بر اساس توافقی تشکیل شود که بر اساس آن ابتدا نفتالی بنت نخست وزیر شود .

 

لاپید افزود تلاشهای گسترده ای برای تشکیل دولت در حال انجام است.

 

خاطر نشان می شود روز بیست و سوم مارس گذشته بود که رژیم صهیونیستی چهارمین انتخابات خود را پس از شکستهای پیاپی نتانیاهو در تشکیل دولت برگزار کرد، انتخاباتی که نتایج آن به گونه ای رقم خورد که نتانیاهو نتوانسته ائتلاف اکثریت را تا کنون تشکیل دهد چرا که تشکیل ائتلاف اکثریت و تشکیل دولت به 61 کرسی کنست نیاز دارد و از سوی دیگر رقبای سرسخت وی هم عزم خود را برای کنار زدن وی از صحنه سیاسی و قدرت رژیم صهیونیستی جزم کرده اند، حتی بنی گانتس که نتانیاهو در انتخابات گذشته به نوعی وی را با وعده تشکیل دولت با چرخشی شدن ریاست آن فریب داد و نتیجه آن، فروپاشی ائتلاف آبی سفید به ریاست گانتس و از دست رفتن کرسی های آن در انتخابات اخیر بود.

 

انتهای پیام/ر.ی/

 

نظر شما