شناسهٔ خبر: 46495477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد

احتمال واردات بیش از ۲ میلیون دوز واکسن در هفته‌های آینده

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: در صورتی که کواکس به تعهدات خود عمل کند؛ طی هفته‌های آینده ۲.۲ میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در ادامه اولین نشست خبری سال ۱۴۰۰ با خبرنگاران، درباره تامین واکسن کرونای مورد نیاز کشور تصریح کرد: بیش از یک سال و یک هفته پیش وزارت امور خارجه در بحبوحه فراگیری کرونا، نامه‌ای به مقامات عالی نظام و وزارت بهداشت نوشت و تمامی موضوعات در مورد واکسن را پیش بینی کرد.

وی افزود: در طول این مدت نیز وزارت خارجه تمامی اقدامات خود را برای رفع موانع خارجی همکاری در حوزه واکسن و واردات آن انجام داده است.

اقای خطیب زاده ادامه داد: وزارت بهداشت نیز تلاش موثری داشته است و پیشرو بوده گرچه وزارت خارجه جز با تصمیم و نظر وزارت بهداشت و مقامات عالی کاری نکرده و نمی‌کند.

وی گفت: هرگاه چیزی از ما خواستند حتی اگر چند ماه از زمان توصیه ما گذشته بود، با جدیت انجام دادیم از جمله در مورد واکسن اسپوتنیک روسیه.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: وزیر خارجه در سفر به مسکو درخواست داد و مقدار زیادی یعنی تقریبا بیشتر از نیم میلیون دوز وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه توافق برای تولید مشترک را نیز انجام دادیم، همچنین با طرف‌های هندی همکاری‌های زیادی انجام شد و منابع مالی آن را هم تامین کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آقای ظریف در سفر مهرماه به کوبا هم با طرف کوبایی این مسیر را آغاز کرد گرچه وزارت بهداشت مرجع صلاحیت دار بوده است.

خطیب‌زاده گفت: از کواکس نیز در چند روز آینده مقدار دوزی عقب افتاده، وارد می‌شود و اگر کواکس به تعهدات خود عمل کند ما ۲/۲ میلیون دوز واکسن کرونا طی هفته‌های آینده وارد می‌کنیم.

نظر شما