شناسهٔ خبر: 46485989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عراقچي: هيچ گونه مذاکره مستقيم يا غيرمستقيم با آمريکا نداريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از کانال اطلاع‌رسانی سید‌عباس‌ عراقچی، آقای عراقچی دیروز (یکشنبه) در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که ما در وین و در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم، دقیقاً مبتنی بر مواضع قطعی نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بار‌ها اعلام شده است.
وی تصریح کرد: در وین هیچ مذاکراتی را با آمریکایی‌ها چه مستقیم و چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک برجام و کشور‌های 1+4 مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان برای بازگشت به برجام را به آن‌ها اعلام خواهیم کرد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: خواسته و شرط ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی را که اعمال کرده بردارد بعد از آن ایران راستی آزمایی می‌کند و به تعهدات خود بر می‌گردد.
آقای عراقچی افزود: اگر کشور‌های 1+4 توانستند آمریکا را به هر روشی که می‌دانند راضی کنند ما نیز به همان مسیر عمل می‌کنیم.
وی همچنین گفت: گفتگو‌های ما با 1+4 در وین کاملاً فنی است و در مورد تحریم‌هایی که باید برداشته شود و اقداماتی که باید صورت بگیرد و در مورد ترتیب اقدامات است که آمریکایی‌ها اول باید انجام دهند و سپس راستی آزمایی صورت بگیرد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: هیچ طرح و پیشنهاد گام به گامی نه داریم و نه قبول می‌کنیم. یک گام بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا باید تمام تحریم‌هایی که در دوران ترامپ بعد از خروج از برجام مجددا اعمال شد، یا جدیدا اعمال شد یا برچسب آن‌ها عوض شد را بردارد، سپس ما راستی آزمایی می‌کنیم و به تعهدات خود برمی‌گردیم.
وی تاکید کرد: گام نهایی که طرفین باید انجام دهند فقط در گفتگو‌های فنی ما با کشور‌های 1+4 تعریف خواهد شد.

نظر شما