شناسهٔ خبر: 46482881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نتانیاهو با حکم قاضی در دادگاه حاضر می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- درحالیکه بلاتکلیفی سیاسی فضای رژیم صهیونیستی را در بر گرفته، نتانیاهو امروز به دادگاه می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ رییس رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با رایزنی‌های سیاسی خود با احزاب مختلف، به تشکیل سریع‌تر دولت کمک کند. این درحالی است که به حکم قضای دادگاه در قدس اشغالی، امروز دوشنبه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای رسیدگی به اتهامات مربوط به فساد مالی در دادگاه حاضر خواهد شد. جلسه دادگاه بارها به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاده بود اما اکنون که اسراییل تعداد زیادی از مردم را واکسینه کرده، این دادگاه نیز برگزار خواهد شد.

برای چهارمین بار پیاپی در دو سال گذشته، انتخابات اسراییل در روز ۲۳ مارس برگزار شد و باز هم هیچ گروهی نتوانست اکثریت را برای تشکیل دولت به دست آورد تا این رژیم وارد یک بحران سیاسی تمام عیار شود. از سوی دیگر، نتانیاهو که به فساد مالی، سوءاستفاده از قدرت و دریافت رشوه متهم است باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. از سوی دیگر، دادستان‌ها برای نخستین بار از شاهدان برای حضور در دادگاه دعوت کرده اند.

دادستان ها علیه آقای نتانیاهو سه کیفرخواست صادر کرده اند که به پرونده های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ معروف شده اند. در کیفرخواست نخست، بنیامین نتانیاهو به دریافت هدایا، به طور به صورت سیگار برگ و شامپاین، به ازای کمک به تجار بزرگ متهم شده است.

خبر اصلی را در فرانس۲۴ ببینید

نظر شما