شناسهٔ خبر: 46477481 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی:

انجماد و فروش قطعه‌بندی شده مرغ ممنوع است

صاحب‌خبر -



 
 وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: انجماد، ذخیره‌سازی و فروش قطعه بندی شده مرغ و عرضه مرغ سبز و بدون آنتی‌بیوتیک تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم  کاظم خاوازی با ارسال نامه‌ای به استانداران کشور اعلام کرد که در راستای تصمیمات دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور مورخ 13/1/1400 اجرای موارد ذیل الزامی است:
1 ) قطعه‌بندی در کلیه واحدهای بسته‌بندی مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع است. ادارات کل دامپزشکی در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهند داد. در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر مقررات از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد شود.
2 ) عرضه مرغ قطعه‌بندی در سطح اصناف و کلیه مراکز فروش تا اطلاع ثانونی ممنوع می‌باشد.
3 ) استانداران محترم نسبت به رفع موانع و تسهیل تبادل مرغ مازاد بر نیاز استان که توسط قرارگاه ساماندهی مرغ کشور برای تنظیم بازار سایر استانها برنامه‌ریزی شده است اقدام نمایند.
4 ) انجماد و نگهداری مرغ تحت هر عنوانی در سردخانه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
5 ) عرضه مرغ به هر شکل و با هر شرایطی در سراسر استانها تنها بر اساس قیمت مصوب امکان‌پذیر بوده و فروش مرغ تحت عناوین دیگر نظیر مرغ سبز، بدون آنتی‌بیوتیک و یا هر عنوان دیگر با قیمت‌های غیرمصوب تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.
6 ) سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی استان با تشکیل اکیپ‌های بازرسی، ضمن نظارت و پایش مستمر بازار مرغ با متخلفین، محتکرین و گران‌فروشی تحت هر عنوان برخورد قانونی به‌عمل آورند، ضمناً اقلام و موارد کشف‌شده از طریق ادارات صمت استان با قیمت مصوب (مرغ کامل) در سطح بازار عرضه گردد.
7 ) با توجه به اینکه عمده تخلفات انجام‌شده در کشتارگاه‌ها به‌دلیل محدوده فعالیت آنها از ساعت 8 شب تا 8 صبح صورت می‌پذیرد، لذا استانداران محترم نسبت به تعیین نمایندگان پاسخگو، تام‌الاختیار و در ارتباط با مراجع قضایی برای برخورد قانونی در هر شهرستان به‌عنوان کشیک شبانه اقدام نمایند.
همچنین کاظم خاوازی؛ وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به علیرضا رزم‌حسینی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.
گفتنی است، قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ به‌ تازگی از 20 هزار و 400 به 24 هزار و 900 تومان افزایش یافته اما صف‌های خرید مرغ در بازار جمع نشده و این محصول تا 40 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
همچنین سرهنگ ولی پوری گودرزی؛ رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی پایتخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات دستگیری دلالان بازار مرغ، اظهار کرد: در 15 روز اخیر ۲۰ دلال بازار مرغ را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردیم و تعدادی از آنها در بازداشت و برخی نیز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. ضمن اینکه بیش از ۵۳ تن مرغ در ایام تعطیلات کشف کردیم و در بازار توزیع شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط تصویری با استودیوی خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما درباره برنامه‌ریزی برای تأمین مرغ در بازار گفت: تعداد ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی و تولید جوجه انجام شده است و مشکلی در تأمین گوشت مرغ ایجاد نشد، ولی تقاضا و تنش در بازار موجب کمبود گوشت مرغ شد.
وی وعده داد: در حال حاضر ۱۲۸ میلیون جوجه‌ریزی شده که گوشت مرغ آن از اواسط اردیبهشت وارد بازار خواهد شد که نسبت به سال قبل بسیار بالاتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما