شناسهٔ خبر: 46476937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اصولگرایان و انتخابات ۱۴۰۰؛ حقیقت‌پور: شواهدی داریم که رئیسی کاندیدا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود/ حیدر مصلحی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- انتخابات ۱۴۰۰ در جبهه اصولگریان به نوعی دیگر در حال رقم خوردن است، جلسه ها و نوع رایزنی ها با کمی تفاوت نسبت به احزاب اصلاح طلب ادامه داشته و دارد، بزرگان این جبهه در تلاش بوده و هستند تا با کمترین هزینه نامزد خود را برای انتخاب به افکار عمومی معرفی کنند ولی هنوز این اجماع شکل نگرفته است.

به گزارش شفقنا، در ادامه آخرین اخبار، نظرات و تحلیل های اصولگرایان درباره انتخابات ۱۴۰۰ را می خوانید:

سردار جوانی: منظورم از تخلف سعید محمد صرفا رفتار‌های مغایر با مقررات سپاه بود

فارس نوشت: در پی واکنش‌های گسترده در مورد مصاحبه روز گذشته معاون سیاسی سپاه، سردار جوانی توضیحات کوتاهی را در این زمینه ارسال کرد.

متن توضیحات سردار جوانی بدین شرح است:

نظر به برداشت‌های نادرست و بعضاً سوءاستفاده برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب درباره فعالیت‌های انتخاباتی برادر پاسدار دکتر سعید محمّد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنانکه از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفاً بروز رفتار‌های انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است.

روز گذشته سردار جوانی گفته بود: سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد. اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است. این فضایی که در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه‌های خارجی و بویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب شکل گرفته و بعضاً سعید محمد را کاندیدای مورد حمایت سپاه معرفی می‌کنند، از یک طرف ساخته و پرداخته کسانی است که می‌خواهند چهره سپاه را مخدوش کنند و از طرفی، متأثر از افرادی است که تصور می‌کنند چون سعید محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه را برعهده داشته‌ و به عرصه انتخابات ورود کرده‌اند، احتمالاً ورود ایشان به عرصه انتخابات با نظر و تأیید و حمایت سپاه است.

این تصورات نه‌تنها کاملاً خلاف واقع است بلکه واقعیت این است که سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.

سعید محمد در پاسخ به سردار جوانی گفته بود: «براساس اخبار منتشر شده از قول پاسدار یدالله جوانی مبنی بر برکناری سعید محمد به دلیل تخلف از قوانین سپاه برای ورود به عرصه انتخابات که پیش از این نیز توسط حمیدرضا ترقی عضو اصولگرای شورای موتلفه اسلامی نیز تکرار شده است به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند.»

در ادامه این بیانیه آمده بود: «فارغ از اینکه این قبیل اخبار با شیطنت رسانه‌ای تنطیم و نشر گردیده است، آقای دکتر سعیدمحمد هیچ‌گونه تخلفی درخصوص فعالیت‌های انتخاباتی ننموده تا جایی که ایشان علت استعفای خود را عدم شائبه حمایت و استفاده از موقعیت مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه را عنوان نموده است، مهمی که با واکنش رسمی قرارگاه خاتم‌الانبیاء همراه گردید همه ما را به این مطلب رهنمون می‌سازد که آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند و تحلیل شخصی خود را به عنوان یک شخصیت حقیقی عنوان نموده است که متاسفانه مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند برای ضربه زدن به ساحت مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شده است.»

منصور حقیقت‌پور: شواهدی داریم که رئیسی کاندیدا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود

برنا نوشت: منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: آقای رئیسی سفر‌های مختلف به مناطق زلزله‌زده و .. می‌روند که در این مناطق بحث قضایی مربوط به دستگاه قضا نیست و این‌ها علایمی از حضور در جمع مردم است که نشان می‌دهد، او می‌خواهد بیاید. ما شواهد و قرائنی داریم که حس می‌کنیم آقای رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند شد.

منصور حقیقت پور، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با ترکیب احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اگر آقای رییسی نیاید اصولگرایان به اجماع نمی‌رسند؛ شخصیت‌هایی که از اصولگرایی مطرح هستند موجب اجماع نیستند.

او تاکید کرد: علاوه بر این ما شواهد و قرائنی داریم که حس می‌کنیم آقای رییسی می‌آیند و کاندیدا خواهند شد.

حقیقت پور اضافه کرد: اقای رییسی سفر‌های مختلف به مناطق زلزله زده و .. می‌روند که در این مناطق بحث قضایی مربوط به دستگاه قضا نیست و این‌ها علایمی از حضور در جمع مردم است که نشان می‌دهد، او می‌خواهد بیاید و آمدن او، تکلیف اصولگرایان را روشن می‌کند.

این فعال اصولگرا تاکید کرد: رییسی می‌تواند نماینده قاطع اصولگرایان باشد و تا حدودی تکلیف انتخابات روشن می‌شود.

او با اشاره به دیگر کاندیدا اصولگرایان خاطرنشان کرد: اینکه کاندیدا‌های دیگر رای قاطع مردم را داشته باشند را سخت می‌بینم به عنوان مثال جلیلی نمیتواند مردم را با خود همراه کند و سبد رای محدودی دارد.

حقیقت پور در پایان گفت: شرایط و محدودیت‌های شورای نگهبان هم مهم است و باید دید چه کسی می‌تواند از این مرحله عبور کند.

وزیر اطلاعات احمدی نژاد کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شد

مهر نوشت: حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شد.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات امروز(یکشنبه) در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

گفتنی است، ۲۸ خرداد امسال در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.

ناصر ایمانی: قالیباف بین اصولگرایان مخالفانی دارد / بعد از رئیسی، قالیباف می‌تواند از پس دوقطبی اصلاح‌طلبان برآید

نامه نیوز نوشت: ناصر ایمانی گفت: اصلاح‌طلبان حتما در انتخابات پیش‌رو مانند گذشته دوقطبی ایجاد می‌کنند؛ مانند سال۷۶ که دوقطبی خاتمی-ناطق را ساختند. در انتخابات‌های بعدی هم همین کار را کردند. به هر حال آقای قالیباف می‌تواند از پس دوقطبی اصلاح‌طلبان برآید.

به گزارش نامه نیوز، ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع گفت: «نیامدن آقای رئیسی هنوز قطعی نیست و ممکن است که نامزد انتخابات شود اما به فرض که آقای رئیسی نیاید و بازهم به فرض که آقای قالیباف نامزد شود و آقای رئیسی به هر دلیلی نامزد نشود، آیا اجماع بر آقای قالیباف شکل می‌گیرد؟ که به نظر من پاسخ منفی است. وقتی می‌گوییم اجماع یعنی تمام طیف‌های اصولگرا به صورت قاطع بر یک نفر اتفاق نظر داشته باشند که چنین شرایطی بر آقای قالیباف ایجاد نمی‌شود اما این حالت بر آقای رئیسی صادق است و اگر او نامزد شود حتما تمام اصولگرایان از او حمایت می‌کنند».

او ادامه داد: «حالا باید پاسخ داد که آیا عدم اجماع بر قالیباف قطعی است؟ بازهم می‌گویم خیر. روی کاغذ بر آقای قالیباف اجماع نمی‌شود زیرا در بین اصولگرایان مخالفانی دارد اما در شرایطی ممکن است بر او اجماع صورت گیرد؛ به این معنی که ممکن است چینش نامزدها طوری شود که بهتر از قالیباف حضور نداشته باشد و حتی مخالفان او بگویند در این شرایط راهی جز اجماع بر قالیباف وجود ندارد؛ مثلا نامزدهای برخی طیف‌ها ردصلاحیت شوند یا نامزدهایی مانند آقای ضرغامی یا سعید محمد در میدان باقی بمانند که در این صورت احتمال اجماع بر قالیباف منتفی نیست؛ بنابراین از نظر تئوریک بر قالیباف اجماع نمی‌شود اما در عمل تحقق این موضوع ممکن است».

این فعال سیاسی درباره اینکه آقای قالیباف می‌تواند در برابر دوقطبی‌سازی‌های اصلاح‌طلبان ایستادگی کند و اصولگرایان را به نتیجه مطلوب برساند، بیان کرد: «همچنان باور دارم بیشترین کسی که می‌تواند از پس این دوقطبی‌ها برآید آقای رئیسی است و بعد از او آقای قالبیاف. اصلاح‌طلبان حتما در انتخابات پیش رو مانند گذشته دوقطبی ایجاد می‌کنند؛ مانند سال۷۶ که دوقطبی خاتمی-ناطق را ساختند. در انتخابات‌های بعدی هم همین کار را کردند. به هر حال آقای قالیباف می‌تواند از پس دوقطبی اصلاح‌طلبان برآید».

ایمانی در پایان درباره جایگاه انتخاباتی سعید جلیلی و اینکه آیا او می‌تواند نظر فعالان سیاسی اصولگرا و در وهله بعد مردم را جلب کند، گفت: «خیر به هیچ‌وجه آقای جلیلی نمی‌تواند در مقابل اصلاح‌طلبان بایستد و رأی جمع کند. من نمی‌خواهم بگویم او فرد مناسبی نیست اتفاقا او انسان خوبی است اما در عالم واقعی سیاست توان مقابله انتخاباتی با رقیب یعنی اصلاح‌طلبان را ندارد و در افکار عمومی هم اقبال خاصی ندارد».

بیانیه حزب موتلفه: پیروزی ملت در گرو انتخاب خوب است

حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه ای در لبیک به رهنمودهای ولی امر مسلمین در آغاز سال جدید، دفاتر خود در سراسر کشور را مکلف به شناسایی راهکارهای تحقق شعار سال کرد.

به گزارش شفقنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

حزب موتلفه اسلامی آغاز سال جدید را تبریک و تهنیت می‌گوید و برای رهبری معظم و ملت قهرمان ایران و همه مسلمین و خوبان جهان سالی سرشار از سعادت، سلامت، خدمت و عبادت و شادی و عزت را آرزومند است.

خدا را حمد و سپاس می‌گوییم که اگر قرن چهاردهم با حکومت وابسته به انگلستان استعمارگر و دیکتاتوری رضاخان در ایران شروع شد، پایان آن با رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای به استقلال، اقتدار، عزت و نظام مردم سالار اسلامی به پایان می‌رسد.

در آغازین روزهای سال نو، به رهنمودهای ولی امر مسلمین لبیک می گوییم و اعلام می داریم همه اعضا و طرفداران حزب در سراسر کشور در تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» همه ابتکار و توان خود را به کار خواهند گرفت و هر دفتر استانی حزب مکلف است امکانات جهش تولید در استان را بررسی، از افزایش آن حمایت و با شناخت موانع در برطرف کردن هر نوع مانعی بکوشد.

همچنین چگونگی حمایت از کالاهای داخلی، در سطح کشور و در هر استان بررسی شود تا به وظیفه خود در قبال شعار سال عمل نماییم.
در این امر ضرورت دارد شناخت ظرفیت های سرزمینی و ظرفیت های انسانی، فرصت های در اختیار و چگونگی استفاده از آنها، در بررسی های کارشناسانه با حضور متخصصان و تجربه آموخته‌ها به گفت‌وگو گذاشته شود.

حزب موتلفه اسلامی در برنامه دولت انقلابی، جهادی و حزبی خود، علاوه بر کلیات، به اقدام و عمل و راهکارهای عملیاتی توجه دارد. زیرا کلیات زمانی موثر خواهد بود که در عمل و نتیجه مفید برای مردم و کشور باشد، مشکلات را حل کند و راه های پیشرفت و رفاه عادلانه و شکوفایی اقتصاد و فعال شدن ظرفیت ها با همت ملت و سیاست و نظارت دولت حزب اللهی رجایی گونه به سامان برسد.

حزب که یک مجموعه منظم، هدفدار و مردمی است و به خوبی می تواند همکاری و همراهی مردم خوبمان را در سیاستگذاری و برنامه ریزی حزبی و مجریان هماهنگ و پاک به دست آورد و بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کند و همراه با حرکت سراسری مردمی و به صورت جمعی حرکت نماید.
حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور و وحدت نیروها در سراسر کشور با سیاست صحیح استقلال استانها در انتخاب نامزدهای شورای شهر و روستا، امید دارد که مردم به معرفی شده‌های اصلح، کارآمد و پرتوان رای دهند تا سازندگی همراه با توده های مردم، زمینه حل مشکلات را به خوبی میسر سازد.

حزب موتلفه اسلامی با معرفی شخصیت‎های تراز ریاست جمهوری عضو حزب، به صورت یک تیم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت دارد و امید دارد که با انتخاب خوب مردم، دولت پاک و کاردان، شجاع و لایق کشور را از مشکلات نجات داده، راه پیشرفت و رفاه، در گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم سازد.
پیروزی ملت در گرو انتخاب خوب است.

نظر شما