شناسهٔ خبر: 46470290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

نتانیاهو از نخست وزیری مجدد باز خواهد ماند؛

دیدار لاپید و بنت برای تشکیل دولت ائتلافی/ تظاهرات مجدد صهیونیست‎ها برابر منزل ساعر

رئیس حزب یش عتید و رئیس ائتلاف یمینا شب گذشته در چارچوب تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی و کنار زدن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هم دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، یائیر لاپید رئیس حزب یش عتید و نفتالی بنت رئیس ائتلاف یمینا شب گذشته در چارچوب تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی و کنار زدن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هم دیدار کردند.

 

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که احتمالا لاپید از بنت بخواهد که به رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی توصیه کند او را مکلف به تشکیل دولت جدید کند.

 

این شبکه تاکید کرد که دو طرف تصمیم دارند دولتی ائتلافی را تشکیل دهند و سمت نخست وزیری نیز بین آن‌ها جابجا شود، بدین گونه که ابتدا بنت نخست وزیر باشد و سپس این سمت به لاپید واگذار شود.

 

تظاهرات اسرائیلی‌ها مقابل منزل ساعر با تاکید بر کنار گذاشتن نتانیاهو

 

روزنامه معاریو از تظاهرات اسرائیلی‌ها مقابل منزل گدعون ساعر رهبر حزب امید جدید در  تل آویو خبر داد.

 

معترضین از ساعر خواستند به مسئله کنار زدن نتانیاهو پایبند باشد، چرا که هر اقدامی غیر از این، خیانت به اعتماد رای دهندگان است.

 

تظاهرات کنندگان خواستار حمایت ساعر از واگذاری ماموریت تشکیل دولت به یائیر لاپید و تشکیل ائتلاف تغییر با مشارکت احزاب عربی شدند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند: اسرائیلی‌ها به دولت فساد و تندرو به رهبری نتانیاهو نه گفتند و اردوگاه تغییر پیروز شد، ساعر متعهد به کنار زدن نتانیاهو شد و عدم پایبندی به این مسئله، خیانت به اعتماد رای دهندگان است، گدعون ساعر بیدار شو!

 

نتانیاهو از نخست وزیری مجدد باز خواهد ماند؛دیدار لاپید و بنت برای تشکیل دولت ائتلافی تظاهرات مجدد صهیونیست‎ها برابر منزل ساعر 2

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما