شناسهٔ خبر: 46462190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

چه کسی باید خجالت بکشد؟

رویکرد تخریبی صداوسیما علیه دولت و حامیان آن تازگی ندارد و بارها به شیوه‌های مختلف مشاهده شده است. این بار اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شاهد حجم گسترده‌تری از تحریف و تقطیع سخنان دولتی‌ها، حامیان دولت و اصلاح‌طلبان هستیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش جهان صنعت نیوز: ظریف یا عباس آخوندی برایشان فرقی ندارد و هدف یکی است؛ اینکه به مردم القا کنند کسی در دولت یا جریان رقیب – اصلاح‌طلبان – به فکر شما نیست، مشکلات را نمی‌داند و اساسا اهمیتی به اوضاع اقتصادی و معیشتی ناگوارتان نمی‌دهد!

شاهد این مدعا نیز برخورد قابل اعتنای برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با مصاحبه اخیر عباس آخوندی است. وزیر سابق راه در گفت‌وگوی تفصیلی خود با خبرآنلاین گفته بود «من ناراحتی از دولت آقای روحانی را می‌فهمم. ولی، آن طرف هم حواسمان باشد ما ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل بودیم. سایه جنگ روی سر این مملکت بود. یعنی ما سال ۹۲ را یادمان نرود. اگر روند سال ۹۲ ادامه پیدا کرده بود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود. ما دچار انواع منازعات فراوان بودیم یعنی وضعمان به مراتب بدتر از این بود. من خودم منتقد هستم و در بحث‌های قبلی هم گفتم که اگر آقای روحانی نمی‌توانست در دولت دومش به تعهد اجتماعی‌اش عمل کند، می‌بایست درخواست انتخابات زودرس می‌کرد. من این حرف‌ها را ۱۰۰ درصد قبول دارم. ولی از آنطرف هم تفریط نکنیم، یعنی سال ۹۲ با سال ۹۶ خیلی فرق می‌کند. در سال ۹۶ دولت در زمین رقیب بازی کرد و این بزرگ‌ترین خطای استراتژیک دولت آقای روحانی بود. نباید این کار را می‌کرد. من تا دیدم این اتفاق افتاد از دولت بیرون آمدم.»

مجری رسانه به اصطلاح ملی اما چشم در دوربین دوخته و گفت: «آخوندی گفته که اگر ما سر کار نبودیم، ایران قطعی می‌شد»! در ادامه هم گفت: « تصور می‌کنم خود دولت هم این حرف‌های آخوندی را نپذیرد». از آنجایی که مطمئن نبود با این دو جمله حسابی مردم را علیه وی تحریک کرده باشد؛ به صف مرغ و گرانی و اوضاع معیشتی اشاره کرد و گفت: « اگر این‌ها شما را خجالت زده نمی‌کند، ما را خجالت زده می‌کند». آقای مجری در پایان هم توصیه‌ای حکیمانه کرد و گفت که «اگر حرف زدن بلد نیستی ، حرف نزدن که بلدی».

نکته قابل اعتنا در این ماجرا اما همنوایی صداوسیما با بی‌بی‌سی فارسی بود که در یک برش غیرحرفه‌ای از سخنان آخوندی تیتر زده بود «آخوندی وزیر راه پیشین روحانی: اگر روند سال ۹۲ ادامه می‌یافت قحطی تمام ایران را گرفته بود».

به هرحال این مساله با واکنش عباس آخوندی مواجه و سبب شد که وی در نامه‌ای به علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما یادآور شود که چه کسی باید خجالت بکشد. آخوندی در این نامه به حرف‌های خود و گفته‌های مجری اشاره کرد و پرسید «آیا بررسی صحت این خبر برای شما کار سختی بود؟ »

وی در ادامه و در پاسخ به کنایه‌های مجری تهران ۲۰ که به گرانی و تورم و صف اشاره کرده بود، نوشت: «بله آقای علی‌عسگری. تورم بسیار استخوان‌سوز است. تورم نقطه به نقطه در پایان سال ۱۳۹۹ به حدود ۵۰درصد و تورم برخی اقلام خوراکی به حدود۱۰۰% رسیده است. آن‌ هم در شرایط کرونایی که بیش از ۳ میلیون نفر بی‌کار شده‌اند و همان درآمد حداقلی‌شان را هم از دست داده‌اند و دولت هم هیچ چاره‌ی موثری برای آنان نکرده و شما هم در برنامه هایتان به این موضوع نپرداخته‌اید. چون درد مردم مساله شما نیست. در این شرایط، شما به‌جای آن‌که به فکر بررسی علل این وضعیت باشید، در پی ساختن سریال گاندو و این قبیل داستان‌سرایی‌ها هستید که آقای ظریف گفت از سر تا پا دروغ است. شما باید خجالت زده باشید. شما به چه رویی به مردم نگاه می‌کنید؟ »

آخوندی افزود: «آقای صداوسیما، همین مرغی که شما فکر می‌کنید تولید آن کاری ندارد، به گفته وزیر صمت وقت در دولت، ۶۵% قیمت تمام‌شده‌اش، خوراک دام و سایر اقلام است که از خارج وارد می‌شود. و اگر قرار بود ایران هم‌چنان زیر فصل هفت منشور باشد، رکود تورمی سال ۱۳۹۱ و روند افزایشی نرخ تسعیر ارز مردم را به خاک سیاه نشانده بود و کشور را با قحطی روبه‌رو ساخته‌بود. آلان هم وقتی نرخ تسعیر ارز ۷۰۰% در ظرف کمتر از سه سال افزایش می‌یابد، شما باز به مردم آدرس دروغ می‌دهید و می‌روید سراغ مغازه‌های مرغ‌فروشی، که برای گران‌فروشی مقصر بیابید. چگونه با این وضعیت افزایش سطح عمومی قیمت‌ها می‌توان با فلک کردن دو مغازه‌دار بی‌نوا قیمت مرغ و یا هر قلم خوراکی دیگر را کنترل کرد؟ البته شما تا حدی حق دارید. چون دولت هم با همین منطق با تورم برخورد می‌کند.»

وی تاکید کرد: «شما هم می‌خواهید با مخالفتتان با برجام امنیت محیط تجارت ایران را فراهم نکنید و هم می‌خواهید با تبلیغتان علیه اف ای تی اف مانع داد و ستد مالی تولیدگران و تاجران ایران با سایر کشورها را بر طرف نکنید و هم هم‌چنان‌که در مناظره با آقای مصباحی مقدم گفتم ظرفیت دلالی سالانه بیش از ۲۰میلیارد دلار شبکه‌های بین‌المللی دلالی و مافیایی بر روی تجارت خارجی ایران را نادیده‌ بگیرید، آن وقت با ظاهری مردم‌دوست از درد و رنج مردم بگویید. نتیجه سیاست تبلیغی شما و فضای ناامنی که برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اید فرار سرمایه‌گذاران و کاهش مداوم نرخ سرمایه‌گذاری در ایران برای مدت ۹ سال با میانگین منفی ۶.۸% است. این آن تورمی است که مغز استخوان مردم را می‌سوزاند و نتیجه این سیاست‌ها و فضاسازی‌های سرتاپا اشتباه و اقتصاد برانداز شماست. حال چگونه می‌خواهید با تظاهر و سرک کشیدن به چند مغازه در سمت مردم بایستید؟ کاهش ۶.۸درصدی سرمایه گذاری برای مدتی بیش از ۹ سال به مفهوم این است سرمایه‌گذاری در سال دهم معادل حدودا ۵۰% سرمایه گذاری در ۹ سال پیش است. آن هم در کشوری که جمعیت آن جوان است و بیشترین نیاز را به سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد. آیا این‌گونه می‌خواهید از تولید پشتیبانی و رفع منع کنید؟ »

وزیر پیشین راه و شهرسازی نامه خود را با چند سوال پایان داد و نوشت: «حال آیا من باید خجالت بکشم و یا شما؟ و آیا من باید به شما بگویم که اقای صدا و سیما! اگر حرف زدن بلدی نیستی، حرف نزدن که بلدی و یا شما؟ »

نظر شما