شناسهٔ خبر: 46425091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی در سال ۱۴۰۰

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، اکبر فتحی از ابلاغ دستورالعمل جدید خرید دانه‌های روغنی سال ۱۴۰۰ خبر داد و  اظهار داشت: دستورالعمل خرید تضمینی دانه‌های روغنی (کلزا، آفتابگردان،گلرنگ و سویا) سال ۱۴۰۰ به استناد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ۱۳۹۹ مجلس و تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای اجرا در مراکز خرید به استان‌ آذربایجان‌شرقی  ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی دانه‌های روغنی از اول سال آغاز و تحویل آن تا ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت، ‌افزود: مراکز خرید استان با رعایت کلیه قوانین و مقررات نسبت به خرید تضمینی و فروش دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، یادآور شد: دستورالعمل خرید دانه‌های روغنی در ۸ بند به سراسر کشور ابلاغ شده و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل در مراکز خرید الزامی است و به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز خرید ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتیِ مقابله با کرونا هستند و در این خصوص سخت‌گیری‌های خاصی اعمال می‌شود.

وی از اصلاح قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی در جلسه سوم شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی کلزا ۱۱ هزار تومان، سویا ۱۲ هزار و ۴۱۹ تومان و ۴ ریال و آفتابگردان ۱۰ هزار و ۴۷ تومان و ۷ ریال و گلرنگ ۱۰ هزار و ۱۱۵ تومان و ۵ ریال تعیین شد.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، قیمت قبلی کلزا که توسط شورای اقتصاد تعیین شده بود، هفت هزار و ۸۰۰ تومان بود.

نظر شما