شناسهٔ خبر: 46387554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تشدید شکاف در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی؛

لیبرمن از لاپید برای تشکیل دولت حمایت کرد/ اعتراف به پیچیده بودن اوضاع سیاسی به سبب وجود نتانیاهو

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در تلاش برای شکست بنیامین نتانیاهو از تشکیل دولت به ریاست لاپید حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به اسرائیل خانه ما تصمیم گرفته است از لائیر لاپید رئیس حزب "آینده آنجاست" حمایت کند تا دولت آتی رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد.

 

بر اساس این گزارش، لیبرمن گفت که به یائیر لاپید رئیس فراکسیون تغییر توصیه خواهد کرد تا نخست وزیر دولت آینده باشد.

 

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی افزود که پیش از انتخابات متعهد شده بود تا از این فراکسیون حمایت کند.

 

بر اساس گزارش روزنامه عبری زبان معاریو، لیبرمن اظهار داشت هر کس که برای شکست این گام و ترجیح منافع شخصی خود تلاش کند، مسئول کشانده شدن اسرائیل به سمت پنجمین انتخابات خواهد بود.

 

لیبرمن به دنبال تصویب قانونی برای محدود کردن دوران نخست وزیری

 

آویگدور لیبرمن همچنین اعلام کرد که حزبش پیش نویس قانونی را ارائه خواهد کرد که بر اساس آن دوران نخست وزیری فقط به دو دوره محدود خواهد شد.

 

لیبرمن افزود نتانیاهو پیشتر از این پیشنهاد حمایت کرده بود و پیش قانون دیگر هم ارائه می شود که منجر به استعفای نخست وزیر در صورت ارائه کیفرخواست علیه وی خواهد شد.

 

وی گفت اوضاع سیاسی اسرائیل پیچیده است که دلیل آن طرح بقای سیاسی و شخصی یک فرد است که نامش بنیامین نتانیاهو است که برای چهارمین بار در تشکیل دولت باثبات شکست خورده است.

 

رژیم صهیونیستی طی تنها دو سال به سبب اختلافات دامنه دار میان سیاستمداران این رژیم در خصوص تشکیل دولت، مجبور به برگزاری چهار انتخابات شده است و نتایج چهارمین انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه 23 مارس 2021(سوم فروردین) نشان می دهد که نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید به تشکیل ائتلاف اکثریت با حداقل 61 عضو کنست نیاز دارد که رسیدن به این هدف برای وی با توجه به تشدید مخالفتها در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی با وی کاری بسیار دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما