شناسهٔ خبر: 46370378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

چگونه به جزیره هنگام برویم

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

اگر دوست دارید زمان سفر خود را به تماشای جاذبه‌های جزیره‌ای زیبا در جزیره قشم بگذرانید، توصیه می‌کنم نگاهی به جزیره جذاب هنگام داشته باشید. یکی از بکر‌ترین دیدنی‌های قشم جزیره زیبای هنگام است که در دو کیلو‌متری جنوب شرقی قشم قرار دارد. هر‌ساله افراد زیادی از داخل و خارج کشور به این‌نقطه سفر می‌کنند و از جاذبه‌های طبیعی و تفریحات آن نهایت استفاده را می‌برند. در این‌مطلب می‌خواهیم درباره این‌که چطور باید به جزیره هنگام رفت صحبت کنیم. اگر شما هم دوست دارید زیبایی‌هایی جزیره شگفت‌انگیز هنگام را از نزدیک مشاهده کنید، حتما تا پابان این ‌مطلب را بخوانید.

درباره جزیره زیبای هنگام

جزیره ۳۳ ‌کیلو‌متری هنگام یکی از شگفتی‌های جنوب ایران است که هر‌مسافری را ساعت‌ها به خود جذب می‌کند. به حدی زیبایی‌های این جزیره بی‌انتها ا‌ست که باید روزی را برای دیدن آن اختصاص داد. سه روستای هنگام قدیم، هنگام جدید و غیل در این‌جزیره قرار دارند. مردم ساده و مهمان‌نواز این روستا‌ها فضای زیبایی را برای این ‌جزیره آرام ایجاد کرده‌اند تا هر‌مسافری بتواند برای مدتی‌کوتاه هم که شده، طعم آرامش واقعی را بچشد. در هنگام صدای بوق ماشین‌ها گوش شما را آزار نخواهد داد و خبری از سرفه‌های ناشی از آلودگی هوا نیست. کافی است چند‌ روزی را در جزیره باشید تا بعد از ترک جزیره تا مدت‌ها خاطرات سفر به هنگام را فراموش نکنید.

چگونه به جزیره هنگام برویم

راه‌ها و مسیر‌های فراوانی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان خود را به سواحل نقره‌ای هنگام رساند. شما می‌توانید قسمت عمده راه را با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی طی کنید. البته استفاده از تور قشم هم می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد؛ زیرا معمولا تور‌ها با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه خدماتی فوق‌العاده را برای مسافران فراهم می‌کنند. استفاده از تور‌ها در بسیاری از مواقع از رزرو هتل یا بلیط وسیله نقلیه ارزران‌تر است. این‌ موضوع باعث می‌شود عده زیادی انتخاب تور را به‌جای سفر شخصی بهتر بدانند. اما ببینیم چطور باید خود را به جزیره هنگام برسانیم.

می‌توانید قبل از اینکه به قشم بروید، مقصد اولیه را بندر‌عباس قرار دهید و بعد از آن‌جا به قشم بروید. بعد از رسیدن به قشم باید به یکی از دو اسکله کندالو یا شیب دراز بروید. ممکن است برای رسیدن به اسکله کندالو با توجه به موقعیت اولیه خود از اسکله شهید ذاکری بگذرید. از هر‌کدام از این ‌دو اسکله می‌توانید ‌به‌آسانی قایقی را سوار شده و در جزیره با‌صفای هنگام پیاده شوید.

همه مسیری که برای رسیدن به هنگام از قشم طی می‌کنید، نهایتا حدود ۴۵ دقیقه خواهد بود. در طول مسیر خود هم می‌توانید از زیبایی‌های اطراف لذت برده و با یک قایق‌سواری هیجان‌انگیز به مقصد برسید. مطمئن باشید که با وجود تماشای ماهی‌ها و مرغان دریایی زمان شما در قایق هم با سرعتی بالا خواهد گذشت.

اگر با هواپیما به قشم بروید، باید بدانید فرودگاه اسکله کندالو نزدیک است و چیزی حدود ۱۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. همان‌طورکه گفته شد برای رسیدن به خود قشم هم، راه‌های زیادی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

راه‌های سفر به هنگام

شما می‌توانید مستقیم با هواپیما به قشم سفر کنید. در روش دیگر ابتدا به بندر‌عباس بروید و در اسکله شهید حقانی برای رسیدن به جزیره قشم از اتوبوس‌های دریایی کمک بگیرید. این مسیر را با توجه به مبدا می‌توان از سه راه هوایی یا با قطار و خودروی شخصی طی کرد.

اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید باید ابتدا به بندر‌عباس بروید و اگر می‌خواهید خودرویی را هم با خود به قشم ببرید، باید خود را ابتدا به اسکله پل برسانید. برای رسیدن به اسکله پل باید مسیری حدود ۱۲۰ کیلو‌متر را طی کنید. در آن‌جا اتومبیل خود را سوار لندینگ کرافت کرده و به بندر لافت در قشم منتقل کنید. پس از این اقدامات می‌توانید به بندر کندالو بروید. مسیر بندر لافت تا اسکله کندالو نیز حدود ۴۲ کیلو‌متر است. بیشتر توریست‌ها بهترین زمان سفر به جزیره بی‌بدیل هنگام را فصل‌های زمستان و پاییز می‌دانند. دلیل این انتخاب ممکن است گرمای آزار‌دهنده ر روز‌های تابستان باشد.

پس به‌صورت خلاصه اگر قصد سفر به جزیره خاطره‌انگیز هنگام را دارید، ابتدا باید مشخص کنید که قرار است با چه وسیله نقلیه‌ای به سفر بروید. بعد از مشخص‌کردن این‌ موضوع یکی از راه‌هایی را که در بالا ذکر شد، انتخاب و دنبال کنید. پیشنهاد می‌شود حرکت خود را از صبح زود آغاز کنید تا هم از نسیم خنک در دریا لذت ببرید و هم‌ زمان بیشتری برای گشت‌و‌گذار در جزیره داشته باشید.

جمع‌بندی

جزیره زیبای هنگام یکی از مناطق دیدنی در قشم است. اغلب مسافرانی که به قشم سفر می‌کنند، یک روز را به گشت‌و‌گذار و تفریح در جزیره و ساحل هنگام اختصاص می‌دهند. برای رسیدن به این‌ جزیره زیبا، حما باید به قشم سفر کنید و از آن‌جا از مسیر‌هایی که گفته شد، به‌سمت هنگام بروید. سعی کنید زمان خود را به‌نحوی با مسیر گفته‌شده تطبیق دهید که زمان کافی برای دیدن همه قسمت‌های جزیره داشته باشید.

نظر شما