شناسهٔ خبر: 46349095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تکاپو برای حذف نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزایش یافت؛

ساعر : خواهان تشکیل دولتی بدون نتانیاهو هستیم

سیاستمداران مخالف نتانیاهو عزم خود را برای حذف وی از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از نخست وزیری مجدد وی جزم کرده اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از سایت عبری زبان "واینت"، نزدیکان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته برای متقاعد کردن جدعون ساعر رئیس حزب امید تازه برای برقراری ارتباط میان حزب لیکود و این حزب تلاش کردند، ولی درخواست آنها مورد پذیرش قرار نگرفته است.

 

بر اساس این گزارش، ساعر به مسئولین لیکود گفته است قصد ندارد در دولتی به ریاست بنیامین نتانیاهو شرکت کند.

 

ساعر در سخنانی پس از انتشار نتایج اولیه انتخابات اخیر کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی گفته است قصد ورود به دولتی که نتانیاهو در آن مشارکت کند، ندارد، حتی اگر بهای آن، باقی ماندن در اپوزیسیون باشد.

 

این سیاستمدار مخالف نتانیاهو افزود ما به دنبال کسب بهترین نتایج بودیم، ولی به نتایج انتخابات احترام می گذاریم، ما نهایت تلاشهای خود را در شرایط دشوار به کار گرفتیم.

 

ساعر اعلام کرد قصد تشکیل دولتی را دارد که ریاست آن را نتانیاهو بر عهده نداشته باشد، تمام تلاشهای خود را برای تشکیل دولت تغییر به کار خواهیم گرفت.

 

سیاستمدار صهیونیست مخالف نتانیاهو افزود ما از راه طولانی نمی ترسیم، ما در راهی گام برمی داریم که آسان و راحت نیست، ولی تنها راه درست است و به حرکت در این مسیر ادامه خواهیم داد.

 

چهارمین انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی روز سه شنبه 23 مارس 2021(سوم فروردین) با رقابت شدید احزاب سیاسی رژیم اشغالگر برگزار شد که نتایج اولیه حاکی است که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو حداقل 30 کرسی کسب خواهد کرد، با این حال نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید به تشکیل ائتلاف اکثریت با حداقل 61 عضو کنست نیاز دارد که رسیدن به این هدف برای وی با توجه به تشدید مخالفتها در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی با وی کاری بسیار دشوار خواهد بود.

 

نتایج شمارش اولیه آرای انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی نشان می دهد که هیچ یک از احزاب و گروههای سیاسی قادر به تشکیل دولت جدید به تنهایی نیستند و نیاز به کسب اکثریت کرسی ها برای دستیابی به این هدف دارند.

 

تشکیل دولت در رژیم صهیونیستی حداقل به 61 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست این رژیم نیاز دارد. نتایج شمارش 90 درصد آرای انتخابات روز گذشته نشان می دهد که اردوگاه نتانیاهو شامل لیکود و احزاب راستگرای افراطی طرفدار وی به 52 کرسی دست یافته اند که البته با این تعداد قادر به تشکیل دولت جدید نخواهد بود.

 

اما گروههای رقیب و مخالف وی که به صراحت تمایل خود را برای سرنگونی نتانیاهو اعلام کرده اند، توانسته اند تعداد کرسی های خود را به 58 کرسی برسانند که این اردوگاه از گروههای راستگرا، چپ و عربی تشکیل شده و یک ائتلاف ناهمگون است.

 

با توجه به نتایج شمارش 90 درصد آرا، مشخص می شود که حزب یامینا به ریاست نفتالی بنت با کسب 7 کرسی و فهرست یکپارچه عربی به ریاست عباس منصور با 5 کرسی نقش تعیین کننده ای در انتخاب نخست آینده یا رفتن به سمت پنجمین انتخابات ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما