شناسهٔ خبر: 46333672 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فائوچي: واکسن اسپوتنيک روسيه بسيار موثر است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا گفت، داده‌های مربوط به واکسن «اسپوتنیک روسیه» وی را به این باور رساند که عملکرد این واکسن "بسیار موثر" است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های واگیردار آمریکا گفت: به نظر می‌رسد واکسن روسی «اسپوتنیک – وی» بسیار موثر است.
آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های اپیدمی آمریکا، تصریح کرد که داده‌های مربوط به واکسن ضد کرونای «اسپوتنیک - وی» که در روسیه تولید شده است، وی را به این باور رساند که عملکرد این واکسن "بسیار موثر" است.
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از آنتونی فائوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار در آمریکا، دیروز دوشنبه، در برنامه‌ای رادیویی اظهار داشت: "من برخی از گزارش‌ها را بررسی کردم, (این واکسن) خیلی خوب به نظر می‌رسد".
این در حالی است که وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در گزارش سالانه خود که در ژانویه منتشر شد، اعلام کرد: دفتر امور جهانی این وزارت خانه سعی کرده است برزیل را تشویق کند تا مجوز استفاده از واکسن روسی را در این کشور ندهد و همچنین مسکو را متهم کرد که قصد دارد نفوذ خود را در قاره آمریکای جنوبی و شمالی گسترش دهد تا امنیت کشور آمریکا را تهدید کند.
فائوچی با بیان اینکه فرصت بررسی واکسن تولید شده در چین را ندارم، گفت که "این واکسن نیز ممکن است خوب باشد". وی افزود: با این حال معتقدم واکسن روسی بسیار موثر است.
گفتنی است فائوچی در ماه اوت در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود با توجه به اینکه دولت روسیه به سرعت این واکسن را تایید کرده است، در مورد آن تردید دارم. وی همچنین گفته بود: من امیدوارم که روس‌ها قبلا و به طور قطعی ثابت کرده باشند که واکسن، ایمن و موثر است. من واقعاً تردید دارم که روس‌ها این کار را انجام داده باشند.

نظر شما