شناسهٔ خبر: 46332377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

بلینکن:

آمریکا باید با روسیه همکاری کند - مردم سالاری آنلاين

وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با دبیرکل ناتو که امروز (سه شنبه) انجام شد، گفت: ایالات متحده هنگام پیشبرد منافع ایالات متحده از جمله مسائل ثبات استراتژیک مانند تمدید پیمان نیواستارت باید با روسیه همکاری کند، اما باید در برابر "تجاوز" مسکو و حرکاتی که تضعیف کننده ناتو است، بایستد.

صاحب‌خبر - وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با دبیرکل ناتو که امروز (سه شنبه) انجام شد، گفت: ایالات متحده هنگام پیشبرد منافع ایالات متحده از جمله مسائل ثبات استراتژیک مانند تمدید پیمان نیواستارت باید با روسیه همکاری کند، اما باید در برابر "تجاوز" مسکو و حرکاتی که تضعیف کننده ناتو است، بایستد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بروکسل گفت: ما بسیار واضح و روشن سخن می‌گوییم. وقتی روسیه منافع ما را پیش ببرد، با هم کار خواهیم کرد و یکی از آنها ثبات استراتژیک است و قبلا با تمدید توافق نامه نیواستارت این کار را نشان داده‌ایم.
وی افزود: از سوی دیگر، ما قاطعانه در برابر "تجاوز" روسیه و اقدامات دیگری که سعی در تضعیف ائتلاف ما دارد، خواهیم ایستاد.
بلینکن همچنین گفت، خط لوله نورد استریم ۲ که از روسیه به سمت آلمان در حال ساخت است با منافع اتحادیه اروپا مغایرت دارد و می‌تواند تضعیف کننده اوکراین باشد.
بلینکن در نخستین بازدید خود از ناتو افزود، آلمان با وجود مخالفت‌های بیش از یک دهه‌ای آمریکا به دنبال تکمیل این خط لوله است و اعلام کرد، قرار است با هایکو ماس، همتای آلمانی خود دیدار و به بررسی این مساله بپردازد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین ادامه داد: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شفاف و واضح سخن گفته و بر این باور است که این خط لوله ایده بدی هم برای اروپا و هم برای آمریکاست و در نهایت با اهداف امنیتی اتحادیه اروپا نیز مغایرت دارد.
آنتونی بلینکن افزود: این خط لوله تضعیف کننده منافع اوکراین، لهستان و تعدادی دیگر از شرکا و متحدان نزدیک ماست. قوانین آمریکا، واشنگتن را ملزم می‌کند تا تحریم‌هایی را علیه کمپانی‌هایی که در این پروژه حضور دارند، اعمال کند.

برچسب‌ها:

نظر شما