شناسهٔ خبر: 46331389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روزگار تلخ ملی‌پوش ژیمناستیک ایران؛ باید یا به فکر مهاجرت و یا کارگری ساده باشم

گروه استان‌ها - پدرام زاهدی ملی پوش پرافتخار ژیمناستیک ایران این‌روزها به‌خاطر عدم حمایت مسئولان کشوری و استانی، می‌گوید: برای ادامه زندگی باید یا به فکر مهاجرت و یا ترک ورزش قهرمانی و کارگری ساده باشم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم از سنندج، پدرام زاهدی ملی پوش پرافتخار ژیمناستیک ایران که این‌روزها به شدت از مسئولان استان و شهرستان سنندج گلایه‌مند است؛ می‌گوید: با ادامه این روال مجبور است ورزش قهرمانی را کنار بگذارد.

جای تعجب ندارد که قهرمانان ورزشی استان بعد از مدتی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود ورزش را کنار بگذارند و این وضعیت در کردستان به اپیدمی دردناکی تبدیل شده است.

ورزشکاران حرفه‌ای بخاطر تمرینات سخت و زمان بر خود نتوانسته‌اند به دنبال یاد گرفتن حرفه‌ای بروند و همه  آنها تنها دلخوشی که دارند قهرمانی و ورزش است اما مسئولان استانی همچان برای حمایت از این قهرمانان ارزنده در خواب عمیق به سر می‌برند و فقط به عکس گرفتن و استفاده کردن از نام آنها برای عملکرد خود بسنده می‌کنند.

نکته دیگری که در این میان زیاد به چشم می‌خورد عدم اهمیت دادن صدا و سیما مرکز کردستان به ورزشکاران و جوانان کردستانی است تا جایی که انتظار می‌رود در برنامه‌های متعدد صدا و سیما از تعدادی از این قهرمانان دعوت کرده تا مردم از افتخارآفرینیآنان مطلع شوند.

پدرام زاهدی، ملی‌پوش ژیمناستیک ایران درباره وضعیت خود و قهرمانی در مسابقات مجازی ژیمناستیک کشور به خبرنگار تسنیم گفت: در مسابقاتی که در تاریخ 99/11/30 و 99/12/01 برگزار شد با تمریناتی که در طول چند ماه گذشته داشتم توانستم در وسایل خرک حلقه و زمینی دو مدال طلا را کسب کنم و در مجموع 6 وسیله قهرمان قهرمانان نیز با کسب نمره 77.5 رتبه اول را بدست بیاورم.

وی افزود: این مسابقات علاوه‌بر قهرمانی کشور، انتخابی و ورودی تیم ملی بزرگسالان نیز محسوب می‌شد و طبیعتاً زمانی که ورودی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان برگزار شود همه نامداران و قهرمانان همه بخش‌ها شرکت کرده و این نشان‌دهنده سطح بسیار بالای مسابقه بوده است.

زاهدی به نحوه برگزاری مسابقات به صورت مجازی اشاره و بیان داشت: طی این دو روز باید ژیمناستیک‌کار با داشتن برگه‌ای که نشان‌دهنده معرفی خود با هلوگرام فدراسیون است خود را به داوران معرفی می‌کرد و پشت بند آن برنامه وسیله خودش را اجرا می‌کرد و سپس بعد دیدن این فیلم توسط داورهای مربوطه، امتیازگذاری و نمره رو اعلام می‌کردند.  

قهرمان ژیمناستیک کشور درباره دلایل موفقیت خود در این رشته اظهار کرد: واقعاً  در این چند سال اخیر "پشتوانه خودم و حمایت‌های کادر هیئت ژیمناستیک به ویژه آقای امید شیخ‌احمدی که مربی بنده نیز هستند، راز موفقیتم بوده است.

وی عنوان کرد: من در این مدت به جز مربیم، هیچ پشتوانه‌ای در استان کردستان نداشتم! واقعاً جای نگرانی است که رشته مادر و پر مدال ژیمناستیک از طرف همه ارگان‌ها نادیده گرفته می‌شود و این در حالی‌ست که در طول یک سال اخیر در تمام رده‌های سنی بیش از 50مدال کسب کردیم.

ملی پوش کردستانی با انتقاد شدید از مسئولان ورزشی استان و شهرستان سنندج اذعان کرد: متأسفانه من به شدت دلسرد شده‌ام و از تمام مسئولان گله‌مندم، متولیان امر کی میخواهند به مشکلاتمان رسیدگی کنند؟ مگر سن قهرمانی چند سال است؟ بنده تا الان هیچ حمایتی نه از طرف استاندار، شهردار، فرماندار و ... ندیدم و فک کنم نخواهم دید واقعاً جای تعجب دارد که چرا فرماندار شهرستان‌های دیگر همچون بیجار ورزشکاران خود را حمایت می‌کند اما فرماندار سنندج اصلاً ما را نمی‌شناسد!

وی گفت: وقتی ژیمناستیک‌کارهای نوجوان از من سوال می‌کنند  چه تضمینی برای آینده وجود دارد؟ حقیقتاً فقط میتوانم  از رویاهای خود سخن به زبان آورده نه واقعیت‌ها! تداوم این رویکرد و بی‌توجهی به قهرمانان باعث ایجاد فاصله ورزشکاران از ورزش می‌شود. یقیناً شخصاً باید بعد از 12 سال عضویت در تیم ملی و کسب عناوین ملی و بین‌المللی به فکر مهاجرت و یا ترک ورزش قهرمانی و کارگری ساده باشم چرا که از بچگی مشغول ورزش هستم و هیچ حرفه‌ای را یاد نگرفتم.

زاهدی ابراز داشت: واقعاً متأسفم که مسئولان هیچ اهمیتی به ورزشکاران نمی‌دهند و اگر یک دهم هنرمندان که هر شب در برنامه‌های تلویزیونی مهمان شبکه کردستان هستند ما را هم حمایت کنند نتایج درخشان‌تری را می‌گیریم.

انتهای پیام/489/ش

نظر شما