شناسهٔ خبر: 46265034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عبدالسلام: مواضع دولت بایدن تفاوتی با مواضع ترامپ ندارد

ابنا

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: موضع آمریکا در قبال یمن در مقایسه با دوران ترامپ هیچ تغییری نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن که در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: آمریکا از طریق عمان طرحی قدیمی و نه جدید برای حل بحران به ما ارائه داد.

وی افزود: طرحی که آمریکا به ما داده است همان طرح اعلان مشترک است که سازمان ملل قبلا آن را ارائه کرده بود. ما درخواست کردیم قبل از دستیابی به طرح تدریجی برای برقراری آتش بس، بندر (الحدیده) و فرودگاه (صنعاء) بازگشایی شوند.

عبدالسلام تاکید کرد: منتظر دریافت پاسخ آمریکا به طرح خود از طریق میانجی عمانی هستیم. موضع آمریکا در قبال یمن در مقایسه با دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هیچ تغییری نکرده است. هر زمان مسائل انسانی از مسائل نظامی و سیاسی تفکیک شود، برای مذاکره آمادگی داریم.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: دیدار مستقیم با آمریکایی‌ها نداشتیم و مخالفتی برای دیدار با آن‌ها نداریم. در اخراج نیرو‌های بیگانه از یمن پیشرفت‌هایی حاصل شده است و تحرکات بین المللی (علیه درگیری‌های مأرب) نیز به همین علت است. ما به اشتباهاتی اذعان و همه را به گفتگو برای حل دعوت می‌کنیم. بار دیگر بر ضرورت توقف اقدامات نظامی همه طرف‌ها و به جریان انداختن فعالیت‌های انسانی تاکید می‌کنیم.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما