شناسهٔ خبر: 46249529 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فینال سی و چهارم لیگ برتر والیبال

جام ۳۴ در دستان طلایی پوشان سیرجان/ ارومیه درحسرت قهرمانی ماند

ساناز سلیمان آبادی

تیم والیبال فولاد سیرجان با اقتدار تیم شهرداری ارومیه را شکست داد و قهرمان جام سی و چهارم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فینال سی و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال (امروز) سه شنبه، از ساعت ۱۶ در سالن فدراسیون و با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش برگزار شد. تیم‌های شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان هرکدام یک پیروزی در بازی اول و دوم فینال به دست آورده بودند و امروز برای کسب جام سی و چهارم جدال کردند. تیم والیبال فولاد سیرجان با شکست ۳ بر یک تیم شهرداری ارومیه موفق شد برای نخستین جام قهرمانی لیگ برتر والیبال را کسب کند. تیم شهرداری ارومیه نیز که هزینه زیادی برای حضور در مسابقات کرده بود با تمام ستاره‌هایش همچنان در حسرت قهرمانی باقی ماند.

شاگردان محمدرضا تندروان در تیم فولاد سیرجان در ست ابتدایی بازی موفق شدند عملکرد بهتری داشته باشند و با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ از حریف پیش بیافتند، در ادامه ارومیه با زدن سرویس‌های خوب صالحی و دفاع بهتر سه اختلاف امتیاز را جبران و یک امتیاز نیز پیش افتاد تا با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به استقبال دومین تایم استراحت فنی رود. اما سیرجان در ادامه با استفاده از اشتباهات ارومیه بار دیگر پیش افتاد تا ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان رساند.

در ست دوم شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه شروع خوبی داشتند و با نتیجه ۸ بر ۶ نخستین تایم استراحت فنی را به سود خود به پایان رساندند. سیرجان در ادامه کار را در امتیاز ۱۳ به تساوی کشاند اما ارومیه با کسب سه امتیاز متوالی دومین تایم استراحت فنی دوم را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود خود به پایان رساند. ارومیه در حالی که با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ پیش بود اما کسب امتیاز ۱۸ تیم سیرجان منجر به درگیری لفظی بازیکنان دو تیم و سرمربیان آنها شود که با کارت زرد داور به دو تیم خاتمه یافت. رحمان داووی با دفاع زیبا موفق شد بازی را در امتیاز ۲۲ به تساوی بکشاند و با دفاع تماشایی دیگر موفق به پیش افتادن تیمش مقابل حریف شد. در نهایت سیرجان با سرویس صابر کاظمی پیروز جدال تماشایی دو تیم در ست دوم شد.

شاگردان تندروان در تیم سیرجان، ست سوم را با انگیزه زیاد آغاز و موفق شد با نتیجه ۴ بر یک پیش افتد تا اکبری مجبور به تقاضای تایم استراحت برای اختلال در امتیاز گیری تیم سیرجان شود. وقفه ایجاد شده نیز تأثیر گذار بود و ارومیه با کسب ۳ امتیاز متوالی کار را به تساوی ۴ بر ۴ کشاند. در نهایت شهرداری ارومیه در رقابت نزدیک ست سوم پیروز شد.

دو تیم در ست چهارم، بازی نزدیک و برابری را آغاز کردند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود فولاد سیرجان به پایان رسید. دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۳ شاگردان تندروان همراه شد. در نهایت سیرجان پیروز و قهرمان شد.

نتایج ست شماری؛

ست نخست: ۲۵ بر ۲۳ به سود فولاد سیرجان

ست دوم: ۳۰ بر ۲۸ به سود فولاد سیرجان

ست سوم: ۲۵ بر ۲۱ به سود شهرداری ارومیه

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۱ به سود فولاد سیرجان

نظر شما