شناسهٔ خبر: 46243767 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

انواع تبلیغات محیطی در ایران

آشنایی با شیوه ها و ابزارهای تبلیغاتی و کاربرد هرکدوم از رسانه های محیطی ، کمک زیادی به تبلیغات کسب و کار شما میکنه . دراین مطلب سعی کردیم شیوه های مختلف تبلیغات محیطی رو بهتون معرفی کنیم تا بهترین مورد رو با توجه به نیاز خودتون انتخاب کنید. در این مطلب با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • فریادهای حامد بهداد بر سر مادرش + فیلم

  • عکس همسر و مراسم ازدواج لیندا کیانی

  • شوخی‌جنجالی امین زندگانی با الیکا عبدالرزاقی وسط اجرا+فیلم

  • سلفی نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما در ساحل + عکس

  • شادی دیدنی مهرداد میناوند چند روز قبل از فوت +فیلم

  • مرگ تلخ هموطنان؛آمار کرونا ۱۳۹۹/۱۲/۲۹

میشه گفت در صنعت تبلیغات محیطی ، ایران هم پای کشور های جهان توسعه پیدا کرده و هر شیوه ای که در کشورهای پیشرفته برای تبلیغات محیطی به کار گرفته میشه در ایران هم مورد استفاده قرار میگیره. ما در این مقاله سعی کردیممهم ترین و نوین ترین شیوه ها رو به شما معرفی کنیم .

بیلبورد تبلیغاتی

یکی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغاتی ، بیلبورد ها هستند . بیلبوردها رو میشه پدر تبلیغات محیطی دونست . به دلیل بالا بودن هزینه اجاره بیلبورد ها ، این نوع ابزار تبلیغاتی عموما مورد استقبال شرکت های بزرگ و برند های معتبر قرار میگیره. بیلبورد ها سازه های بزرگی دارند به همین دلیل در طراحی و اجرای اون ها باید به مواردی مثل وزش باید و مقاومت سازه توجه کرد. از این رو طراحی فونداسیون توسط مهندسین این سازه انجام میشه. بیلبورد ها عموما در جاده ها و بزرگراه ها و میادین اصلی شهر مورد استفاده قرا میگیرند. در ضمن ابعاد بیلبورد های تبلیغاتی متغیر هست . بیلبورد ها به سه نوع تک وجهی ، دو وجهی و سه وجهی ساده و گردان تقسیم بندی میشن .

 

استرابورد

استرابورد ها به لحاظ سازه بسیار جمع و جور تر از بیلبورد ها ساخته میشن . ابعاد یک استرابورد ثابت هست . ابعاد تعیین شده برای استرابورد ها 3 در 4 متر مربع به صورت عمودی هست. استرابوردها در جاده های شهری کاربرد دارند در پیاده رو ها و پارک ها و میادین شهر میشه از استرابورد تبلیغاتی استفاده کرد. همون طور که متوجه شدید تفاوت بین بیلبورد و استرابورد ها در مکان استفاده اون ها هم هست. استرابورد ها برعکس بیلبورد ها استفاده درون شهری دارند. به همین دلیل هم هست که برای استرابورد ها ابعاد ثابت در نظر گرفته شده تا منظر شهری به هم نریزه.

 

لمپوست بنر

لمپوست بنرها ، بنرهای تبلیغاتی هستند که به پایه پست های چراغ برق وصل میشن . لمپوست بنرها بسیار پرکابرد هستن و معمولا هم در تبلیغات محلی از اون ها استفاده میشه . از لمپوست بنر ها روی دیوار ها و ستون ها هم استفاده میشه. هزینه لمپوست بنرها نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی کمتر هست

.2

ویدئو وال

نمایشگرهای تبلیغاتی و ویدئو وال ها این روزها مورد استقبال بسیاری از کسب و کار های برای تبلیغات قرار گرفتن. دلیل استقبال صاحبان مشاغل از نمایشگر های تبلیغاتی متحرک بودن این رسانه محیطی هست . رسانه محیطی متحرک توجه های بیشتری رو جلب میکنه و به دلیل متحرک بودن دست طراح تبلیغاتی برای طرحی پیام تبلیغاتی باز تر هست . در صورتی که در تبلیغات تصویری محدودیت های زمانی و فضایی وجود داره. نمایشگرهای تبلیغاتی به صورت داخل سالن و خارج از سالن استفاده میشن . به نمایشگر های خارج از سالن تلویزیون شهری گفته میشه . این تلوزیون ها باید مقاومت کافی در برابر شرایط جوی رو داشته باشن و دارای نور کافی باشن تا در نور روز به صفحه اون ها به خوبی قابل مشاهده باشه. به مدل داخل سالن نمایشگر های تبلیغاتی ویدئو وال گفته میشه . ویدئو وال ها معمولا ظریف تر و کم حجم تر از تلوزیون های تبلیغاتی هستند.

 

نمایشگر واقعیت افزوده

نمایشگرهای واقعیت افزوده معمولا شبیه به لایت باکس و بک لایت ها هستند. هم در محیط های باز شهری و هم در سالن های سر پوشیده مثل مراکز خرید ، فرودگاه ها ، فروشگاه های زنجیره ای از نمایشگر های واقعیت افزوده استفاده میشه . فناوری واقعیت افزوده به تازگی به صنعت تبلیغات راه پیدا کرده . به همین دلیل هم یک شیوه بکر برای تبلیغات محیطی به حساب میاد . نمایشگر واقعیت افزوده بهترین شیوه برای کسب وکارهایی هست که به دنبال جلب توجه حداکثری وشیوه های نوین تبلیغاتی هستند.

لایت باکس

لایت باکس ها و بک لایت ها دارای تنوع بی نظیری هستند. لایت باکس همون طور که از نامش پیداست ، باکس تبلیغاتی روشنی هست که هم در فضاهای سرپوشیده و هم در فضی سرباز مورد استفاده قرار میگیره . در این تابلو تبلیغاتی لامپ های اس ام دی قرار گرفته که به بنری از جنس چاپ بک لایت تابیده میشه تا بتونه نور رو به خوبی از خودش عبور بده . نور ملایمی که این جعبه های تبلیغاتی دارند توجه رهگذران رو به خودش جلب میکنه . در سالن های مترو ، مراکز خرید ، در پیاده رو ها و مکان های عمومی دیگه از نوع دیواری ، آویزی و ایستاده لایت باکس ها استفاده میشه

3.

استند تبلیغاتی

استند های تبلیغاتی به دو صورت به فروش میرسن یا اجاره داده میشوند ؛ استند سمپلینگ و استند محصولات . استندهای سمپلینگ برای ارائه نمونه محصول به مشتریان هستند. سمپلرها پشت میز کانتر تبلیغاتی می ایستند و به نمونه کالا رو به همراه بروشور و یا توضیحات مفیدی در مورد برند کمپانی به مشتری های بالقوه ارائه میدن. این میزهای درابعاد مختلف ساخته میشن و قابل جمع کردن و حمل و نقل آسان با کیف دستی مخصوص هستند . بعضی از میز کانترها هم به صورت سازه ثابت در مکان هایی مثل فرودگاه ها ، نمایشگاه ها ، مجتمع های تجاری وجود دارن و به اجاره داده میشن .

میزکانتر های محصول هم مخصوص قرار دادن محصولات در دید عمومی هستن . استندهای گوشی موبایل در مجتمع های فروش محصولات دیجیتال یکی از نمونه های بارز استند تبلیغاتی محصول هست . به این ترتیب مشتری میتونه از نزدیک محصول رو لمس کنه و با کارایی اون آشنا بشه.

ماکت تبلیغاتی

ماکت های تبلیغاتی یکی دیگه از شیوه های تبلیغاتی به حساب میان . این شیوه تبلیغاتی مثل اجاره استرابورد و بیلبورد چندان رایج نیست . ماکت های تبلیغاتی عمدتا در دسته تبلیغات چریکی قرار می گیرند . چون این تبلیغات ماکتی قادر هستند توجه زیادی رو در کسری از ثانیه به خود معطوف کنند. ماکت های تبلیغاتی یا در ابعاد خیلی کوچیک و رومیزی ساخته میشن و یا در ابعاد بسیار بزرگ تر از محصول ساخته میشن تا جلب توجه کنند. بسته به این که ماکت تبلیغاتی در داخل سالن استفاده میشه و یا در خارج از سالن از متریال های مختلفی استفاده میشه . نوع خارج از سالن ماکت های تبلیغاتی رو از متریال ضد آب می سازند تا مقاومت کافی رو در برابر شرایط محیطی داشته باشه. اما در نوع داخل سالن ماکت های تبلیغاتی معمولا از یونولیت فشرده استفاده می کنند

4.

شیوه های دیگر

علاوه بر ابزار های تبلیغاتی که در بالا گفته شد ، شیوه های تبلیغاتی دیگه ای هم وجود داره که در زیر به اوه ها اشاره شده.

  • بالن های تبلیغاتی
  • عروسک های پارچه ای تبلیغاتی
  • عروسک های بادی تبلیغاتی
  • تبلیغات هولوگرامی
  • تبلیغات نورپردازی
  • تبلیغات فضای مجازی
  • بنرهای دور وید
  • و غیره

این مطلب توسط تیم محتوایی ادنل گرد آوری شده. امیدواریم تونسته باشیم گامی هرچند کوچک در جهت آگاهی بخشی به شما دوستان عزیز برداریم

 

نظر شما