شناسهٔ خبر: 46232634 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

خبر بد برای پدر عروس خانم ها

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفت: ۴۶ سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،محمدرضا جهانی با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی در آستانه عید نوروز اظهار کرد: کل بازار در رکود قرار دارد و هیچ فرد بازاری از درآمد خود رضایت ندارد؛ ثبات در بازار وجود ندارد و تعداد معاملات نیز بسیار اندک هستند.

وی گفت: در خوزستان ما با عناوین مختلف خسارت می‌دهیم؛ برخی از اصناف خریدهایی سنگین برای جبران ضرر و زیان‌های به وجود آمده، کرده‌اند که این خریدها در آستانه شب عید با تعطیلات کرونایی، آسیب‌های بسیار جدی به آن‌ها وارد کرده است.​

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز با اشاره به کاهش لوازم خانگی خارجی در بازار عنوان کرد: اجناس بدون ضمانت یا در اصطلاح قاچاق، نوسان قیمت بسیار بالایی دارند و قیمت آن‌ها با نرخ دلار تغییر می‌کند اما متاسفانه قیمت کالاهای تولید داخلی نیز حتی در زمان کاهش نرخ دلار افزایش یافت.

جهانی افزود: شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به تعهدات خود در قبال ما به خوبی عمل نمی‌کنند و کالاها را به صورت قطره‌چکانی و یا به شرط خریدن دیگر کالاها به ما تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به نارضایتی فروشندگان لوازم خانگی از فشارهای مالیاتی بر آن‌ها در این شرایط بازار گفت: در سال جاری با اعمال تعطیلات متعددی برای اصناف روبه‌رو بوده‌ایم اما سازمان امور مالیاتی علی‌رغم تعطیلی‌های اعمال‌شده برای اصناف، با ما همکاری نمی‌کند و مالیات‌ها را با نرخ تورم از ما اخذ می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز تصریح کرد: عمده مشکلات ما با شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و نمایندگی‌هایشان، سازمان امور مالیاتی و اعمال تعطیلات برای اصناف است.

جهانی افزود: ۴۶ سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به هزینه یک سری جهیزیه منزل گفت: پنج سال پیش هزینه جهیزیه منزل به طور متوسط ۱۵ میلیون تومان بود اما همان جهیزیه با قیمت‌های کنونی حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است

نظر شما