شناسهٔ خبر: 46221689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت ۶۰ درصد پزشکان گلستانی در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک/ دفترچه‌های بیمه سلامت از اردیبهشت ۱۴۰۰ حذف می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات این سازمان گفت: حدود ۶۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت نسخه بیماران را به صورت الکترونیکی تجویز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهرداد کمانگری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت در سال‌های اخیر تلاش کرده تا خدمات خود را بر بستر الکترونیک به مردم ارائه دهد و در همین راستا چند طرح بزرگ و ملی را به اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از مردم استان گلستان تحت پوشش صندوق‌های بیمه سلامت قرار دارند، گفت: بخش قابل توجهی از اعضای تحت پوشش این سازمان، خدمات درمانی و دارویی رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به برخی طرح‌ها برای الکترونیکی شدن ارائه خدمات بیان داشت: طرح‌های الکترونیک در سازمان بیمه سلامت با طرح استحقاق سنجی آغاز شد که منجر به رفع همپوشانی بیمه‌ای شده است.

وی ادامه داد: طرح تبادل الکترونیک اسناد بیمارستان‌ها نیز در استان به اجرا درآمده که سبب صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها شده است.

کمانگری گفت: اکنون نیز طرح نسخه‌پیچی و نسخه‌نویسی الکترونیک در موسسات خصوصی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی کاهش قابل ملاحظه مصرف کاغذ، شفافیت در عملیات خدمات رسانی به بیمه‌شدگان و سرعت و دقت بالای فرآیندها را از جمله مزایای این طرح‌ها بر شمرد و افزود : در حال حاضر 60 درصد پزشکان طرف قرار داد بیمه سلامت در این استان، نسخه‌های خود را به صورت الکترونیک تجویز می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: تا اردیبهشت ماه 1400 با همکاری موسسات طرف قرارداد، دفترچه‌های بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت حذف خواهد شد.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها پیش زمینه پیاده سازی طرح پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان بوده که طی آن کلیه سوابق و نیازهای درمانی هر ایرانی به صورت الکترونیک نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/581/ ع

نظر شما