شناسهٔ خبر: 46177433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رایزنی تلفنی پوتین با علی‌اف و پاشینیان درباره اوضاع قره‌باغ

رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان، اوضاع در منطقه قره‌ باغ و اقدامات نیروهای حافظ صلح روسی در تقویت صلح و ثبات در این منطقه را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه مذاکرات تلفنی با "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان و "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان داشته و روند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی را با آنها مورد بررسی قرار داد.

طبق اطلاعات کرملین، در این مذاکرات که بطور جداگانه و در روزهای 11 و 12 مارس (21 و 22 اسفند ماه) انجام گرفت، جنبه‌های عملی در تحقق توافقات سه‌جانبه در زمینه برقراری آتش‌بس در منطقه قره باغ کوهستانی مورد بررسی دقیق طرفین قرار گرفت. الهام علی‌اف و پاشینیان از این واقعیت که رژیم آتش‌بس در قره باغ بطور کامل رعایت شده و اوضاع در منطقه بطور کلی آرام و با ثبات است ابراز رضایت کرده و ارزیابی بسیار بالایی از اقدامات موثر نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ داشته و از تلاش‌های طرف روسی برای حل و فصل مشکلات در این منطقه قدردانی کردند.

در جریان این گفت‌وگوهای تلفنی، همچنین مسائل مربوط به از سر گیری ارتباطات اقتصادی و حمل و نقلی در منطقه قفقاز جنوبی مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا، فعالیت گروه کاری با نظارت مستقیم نخست وزیران روسیه، آذربایجان و ارمنستان، مثبت ارزیابی شد.

کرملین یادآور شد که رهبران سه کشور همچنین برخی ابعاد مهم مربوط به روابط و همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و آذربایجان و روسیه و ارمنستان را مورد تبادل نظر قرار دادند.  

انتهای پیام/

نظر شما