شناسهٔ خبر: 46144211 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت صمت ۴ ماه قبل باید میوه شب عید را تأمین می‌کرد

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بی برنامگی و عدم پاسخگویی وزارت صمت در خرید و نگهداری میوه ها انتقاد و اظهار کرد: وزارت صمت چهار ماه قبل باید به خرید میوه شب عید اقدام می کرد اما این کار را نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درمورد علت گرانی محصولات باغی گفت: فاصله قیمتی از مزرعه تا کف بازار مصرف خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه حداقل چهار واسطه از مزرعه تا کف بازار نقش دارند گفت: معمولاً نظارت و برنامه ریزی برای این قضیه اعمال نمی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآورشد: خوشبختانه با کمک سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی، سامانه بازارگاه به مرحله ای رسید که دست مافیا قطع شد.

اعظمی ساردویی با بیان اینکه فروش محصولات کشاورزی تابع عرضه و تقاضاست، افزود: دلیل ساعت کاری زیاد میدان مرکزی میوه، ترافیک تهران و فرصت لازم برای بار زدن محصولات است.

وی تصریح کرد: متأسفانه کشاورزان محصول خود را با هزینه های هنگفت کود و سم و مواد اولیه و حمل و نقل تولید می کنند اما هیچ کسی پیگیر مشکلات این کشاورزان نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قانون تمرکز مصوب سال ۹۲ گفت: طبق این قانون، وزارت جهاد کشاورزی موظف به پیگیری واردات و صادرات نهاده ها و محصولات کشاورزی است اما رئیس جمهور این کار را در سال ۹۸ به وزارت صمت واگذار کرد و الان هم خودش و وزرا باید پاسخگو باشند.

اعظمی ساردویی از بی برنامگی و بی نظمی و عدم پاسخگویی وزارت صمت در خرید و نگهداری میوه ها انتقاد و اظهار کرد: وزارت صمت چهار ماه قبل باید به خرید میوه شب عید اقدام می کرد اما این کار را نکرد و الان پرتقال را کمتر از ۱۰ هزار تومان نمی توان تهیه کرد.

این نماینده مجلس بر این باور است که بهترین روش حمایت از مصرف کننده، حمایت از تولیدکننده است و باید چرخه معیوب توزیع را اصلاح کرد.

نظر شما