شناسهٔ خبر: 46141531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اردکانیان در حاشیه جلسه دولت:

چاه‌ های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم

موج نیوز

وزیر نیرو گفت: با افتتاح تصفیه خانه غرب تهران، از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم و به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و در عوض به همین میزان چاه‌های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم. این کمکی به ذخایر آب زیر زمینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در پویش هر هفته «الف-ب» ایران از جمله وعده‌هایمان این بود که امسال به ۱۶۵۰ روستا آبرسانی پایدار کنیم، پایدار به این معنا که به شبکه دائمی وصل باشد.

وی افزود: خوشبختانه با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور بود و ۴۰۰ روستای ما به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، هر ۱۶۵۰ روستایی که در برنامه پویش بود، طرح‌هایشان به مدار بهره برداری رسید.

اردکانیان ادامه داد: هفته آینده، هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان و مازندران و قزوین و تهران با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد. واحد بخار نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان مازندران، تصفیه خانه آب گیلان و طرح تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران از جمله این طرح‌ها است.

وزیر نیرو اظهار کرد: با افتتاح تصفیه خانه غرب تهران، از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم و به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و در عوض به همین میزان چاه‌های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم. این کمکی به ذخایر آب زیر زمینی است.

وی افزود: امیدواریم با طرح‌های هفته آینده بیش از ۳۰۰ پروژه با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه رسیده باشد و ما سال ۱۴۰۰ را با طرح‌های جدید آغاز کنیم.

نظر شما