شناسهٔ خبر: 46116273 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیام به همایش حضرت ابوطالب: چهره حضرت ابوطالب باید از مظلومیت خارج شود

صاحب‌خبر -

شفقنا-  حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) را خدمتی به اسلام، شیعه و تاریخ اسلام دانستند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در پیام تصویری به همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفتند: بحمدلله کار گسترده ای در مورد حضرت ابوطالب انجام شده و برای همیشه ابوطالب مومن با سه مرتبه تاکید است. این همایش خدمتی به عالم اسلام، تاریخ اسلام و عالم شیعه است. منتها ما رنگ شیعه نمی دهیم بلکه رنگ اسلامی می دهیم تا دشمنان بهانه نکنند.

ایشان ادامه دادند: اگر فیلمی هم برای این شخصیت آماده شود خوب است چون نسل جوان زبان فیلم را بهتر از زبان کتابت و دریافت می کنند. انشاء الله فیلم مستند با تیم قوی هنری تهیه شود و این سبب می شود که چهره ابوطالب از مظلومیت درآمده و معرفی شود.

مرجع تقلید شیعیان گفتند: ما به ابوطالب علاقمند هستیم به دو جهت؛ یکی آنکه بی جهت و بدون هیچ دلیلی اصرار دارند که بگویند ابوطالب ایمان ندارد درحالیکه اشعار منسوب به ایشان و حمایت های او از پیامبر اکرم در تاریخ ثبت است. اصرار شما مافوق اصرار آنهاست و خیلی جامع و جالب است.

امیدوارم که در نامه عملتان بماند و اثرگذاری خود را داشته باشد تا هرکسی که می خواهد ابوطالب (ع) را بشناسد، به سراغ شما بیاید. من جدا برای شما دعا می کنم و از خداوند می خواهیم که بتوانید این کار را به سامان برسانید و می توانید.

حضرت ابوطالب (ع) و فرزندش امیرمومنان (ع) انشاء الله روحشان به این کار کمک می کند که به نحو احسن به سامان برسد.

 

نظر شما