شناسهٔ خبر: 46114102 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

تشکیل کمیته انتقالی در باشگاه شهرخودروی مشهد با حضور مهدی رحمتی

فرجی در پرسپولیس، قاسمی‌نژاد در دوراهی استقلال- گل‌گهر

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» بعد از صحبت‌های مقامات پرسپولیس با سیدمهدی رحمتی گویا رحمتی مجوز جدایی فرجی را صادر و به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده است که این بازیکن بعد از دیدار شهرخودرو در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی رضایت خود را از تیم مشهدی گرفته و برای عقد قرارداد با پرسپولیس راهی تهران خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: نماینده مشهد در رقابت‌های لیگ برتر به‌واسطه تغییرات مالکیتی و مدیریت این روزها شرایط پرابهامی را سپری می‌کند و این درحالی است که بعد از واگذاری مالکیت این باشگاه توسط فرهاد حمیداوی، حالا کمیته انتقالی تشکیل شده است تا سرانجام تکلیف اداره این باشگاه در آینده مشخص شود. نکته قابل‌توجه اینکه این کمیته با حضور روسای هیات فوتبال و اداره کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی به‌همراه سرپرست مدیریت و سرمربی این تیم یعنی سیدمهدی رحمتی تشکیل شده و طرفین درحال بررسی و مذاکرات درخصوص نحوه اداره شهر خودرو در ادامه حیات این باشگاه هستند.

در ابتدا و قبل از تشکیل کمیته انتقالی، باشگاه شهرخودرو که مشکلات مالی بسیار زیادی را تجربه می‌کند، سرانجام تکلیفش مشخص شد و به اداره کل ورزش و جوانان استان رسید. در این راستا و در جلسه‌ای که مسئولان ورزش و جوانان خراسان رضوی حضور داشتند، نماینده تام‌الاختیار فرهاد حمیداوی نیز حاضر بود و موافقت خود را با این واگذاری اعلام کرد.

حمیداوی در اواسط لیگ هجدهم مسئولیت شهرخودرو را برعهده گرفت و به‌عنوان مالک در این تیم فعالیت کرد. او حتی نام باشگاه را از «پدیده» به «شهرخودرو» تغییر داد و در این دوسال همیشه فردی پرسروصدا در فوتبال ایران بود.

 شایعه‌ای که زود تکذیب شد

پس از حضور استاندار خراسان رضوی در محل تمرینات شهرخودرو شایعه‌ای در محافل خبری منتشر شد که استانداری خراسان کمک ۱۵ میلیاردی به این مجموعه داشته و آنها با دریافت این مبلغ توانسته‌اند بخشی از مشکلات مالی خود را حل‌وفصل کنند، اما تنها چندساعت پس از انتشار این خبر مشخص شد، نه‌تنها کمکی صورت نگرفته، بلکه قانونا امکان چنین اتفاقی وجود ندارد، چون هیچ‌یک از ارگان و سازمان‌های دولتی اجازه ورود به حوزه ورزش حرفه‌ای را ندارند. حالا اما این سوال به‌وجود می‌آید که سرنوشت تنها نماینده شرق کشور در ادامه مسابقات لیگ برتر چه خواهد شد؟ این باشگاه به‌دلیل مشکلات مدیریتی و بدهی سنگین مالک قبلی درحال‌حاضر با کمبود بودجه اساسی مواجه شده است، به همین دلیل امتیاز این باشگاه از فرهاد حمیداوی سلب و به مجموعه استان محول شده و حالا باید دید کمیته انتقالی این باشگاه چه تصمیمی برای ادامه کار خواهد گرفت.

 ستاره‌های شهرخودرو در رادار تیم‌های لیگ برتر

در این میان اما برخی باشگاه‌های لیگ برتری به‌دنبال جذب شاگردان سیدمهدی رحمتی بوده و هستند، گویا برخی از این بازیکنان موافقت مالک قبلی را برای جدایی کسب کرده و به همین خاطر در هفته گذشته جلساتی را با نمایندگان باشگاه‌های جدید خود برگزار کرده بودند تا به این ترتیب زمینه جدایی خود را فراهم کنند، اما کمیته انتقالی به‌محض اطلاع از این فعل‌وانفعالات بازیکنان مذکور (ازجمله امین قاسمی‌نژاد و فرشاد فرجی) را از تهران به مشهد فراخواند و تاکید کردند بدون اجازه باشگاه هرگز اجازه جدایی ندارند و هرکسی خواهان به‌خدمت گرفتن آنهاست باید با کمیته انتقالی وارد مذاکره شود. در این بین و از آنجا که اعضای کمیته انتقالی نگران خروج بدون اطلاع بازیکنان خود بودند، روز شنبه هیات فوتبال خراسان رضوی با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرد به‌واسطه مشکلاتی که برای مالک باشگاه شهرخودرو به‌وجود آمده با تصمیم شورای تامین استان و مجموعه استانداری تنها نظر کمیته انتقالی درخصوص جدایی بازیکنان ملاک و اوراق رسمی باشگاه با امضای جواد وطنخواه قابل‌انجام است.

 قاسمی‌نژاد در آستانه هایجک

بعد از درخشش امین قاسمی‌نژاد مهاجم 34 ساله شهرخودرو در نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر، چند باشگاه لیگ برتری ازجمله تیم‌های استقلال و گل‌گهر و سابق بر این حتی پرسپولیس نیز برای تقویت خود در نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر به‌دنبال جذب این مهاجم بوده و هستند. این درحالی است که طبق شنیده‌ها قاسمی‌نژاد با استقلالی‌ها به‌توافق رسیده و حتی خود این بازیکن نیز اعلام کرد رضایتش را از سیدمهدی رحمتی گرفته است، با این حال طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این اتفاق برای قبل از واگذاری مالکیت شهرخودرو بوده و بعد از این انتقال، حالا کمیته انتقالی شرایط جدیدی را برای نقل‌وانتقالات بازیکنان شهرخودرو و ترانسفر آنها به سایر تیم‌های لیگ برتری درنظر گرفته است‌.

نکته قابل‌توجه اینکه در روز نخستین که خبر از حضور قاسمی‌نژاد درجمع سرخابی‌ها شنیده می‌شد، باشگاه مشهدی سنگ بزرگی را جلوی پای سایر باشگاه‌ها انداخت و اعلام کرد هر تیمی قاسمی‌نژاد را می‌خواهد باید ۸ میلیارد تومان برای رضایتنامه این بازیکن پرداخت کند، با این حال طبق آخرین اخبار حالا رضایتنامه قاسمی‌نژاد تقریبا نصف شده و تیم مشهدی برای انتقال این بازیکن به ۴ میلیارد تومان نیز رضایت داده است‌، با این‌حال نکته قابل‌ذکر اینکه استقلال درحالی باب مذاکرات با قاسمی‌نژاد را باز کرده که هنوز نامه رسمی برای جذب این بازیکن را به مقامات شهرخودرو مشهد ارسال نکرده‌اند و مذاکرات در حد گفت‌وگوها با این بازیکن بوده است.

البته شنیده می‌شود طی یکی، دو روز اخیر امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر هم تمایل خود برای جذب قاسمی‌نژاد را به‌مسئولان این باشگاه سیرجانی اعلام کرده و آنها نیز گفت‌وگوهایی با مدیر برنامه‌های قاسمی‌نژاد و از سوی دیگر مسئولان کمیته انتقالی شهرخودرو داشته و درصدد آن هستند تا برای نیم‌فصل دوم و ادامه رقابت‌های لیگ برتر این بازیکن شمالی را جذب کنند. بر همین اساس و طبق شنیده‌ها اگر مذاکرات بین گل‌گهر با مسئولان شهرخودرو جدی باشد، احتمال دارد این مهاجم گلزن مشهدی‌ها با پشت سر گذاشتن پیشنهاد تیم مطرح استقلال راهی سیرجان شود، البته بی‌پولی استقلال و رقم ۴ میلیارد و تعیین‌شده برای رضایتنامه قاسمی‌نژاد در عدم انتقال احتمالی این بازیکن به جمع آبی‌پوشان مطمئنا بی‌تاثیر نخواهد بود. با این حال مدیران استقلال تاکید کرده‌اند که همچنان برای جذب این مهاجم درحال تلاشند. دیروز حجت نظری درخصوص اینکه آیا استقلال قرار است فقط قاسمی‌نژاد را جذب کند، گفت: «ما با چند بازیکن صحبت کردیم اما درنهایت براساس نظر کادر فنی عملا تنها امکان این را داریم که از امین قاسمی‌نژاد استفاده کنیم. بقیه بازیکنانی را که با آنها مذاکره کردیم نمی‌توانیم جذب کنیم. با باشگاه شهرخودرو مذاکراتی کردیم و مدیرعامل استقلال زحمات زیادی در این زمینه کشیده و با همراهی عبدیان درتلاش هستند تا این انتقال را زودتر نهایی کنند. امیدواریم باشگاه شهرخودرو هم در این راستا با ما همکاری بیشتری داشته باشد.»

 پنجره بسته آبی‌ها مزید برعلت

شهرخودرو تا هفته پیش با انواع اقسام مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کرد و حالا با واگذار شدن این باشگاه به هیات فوتبال خراسان گویا همه‌چیز تغییر کرده و رحمتی به این سادگی راضی به جدایی بازیکنان تیم خود نخواهد شد. اما با توجه به جذب یوسف وکیا و حسام پورهاشم دو بازیکن سابق گل‌گهر توسط شهرخودرو در فصل نقل‌وانتقالات به‌نظر می‌رسد رابطه این دو باشگاه با یکدیگر مطلوب شده و همچنین از طرفی پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال نیز فعلا به‌دلیل مشکلات مالی بسته است و همین موضوع احتمال حضور قاسمی نژاد در گل گهر را قوت خواهد بخشید. امیر قلعه‌نویی، سرمربی کنونی گل‌گهر نیز در چندفصل اخیر علاقه‌مند به جذب قاسمی‌نژاد بوده است و همین موضوع شاید سبب شود مهاجم شهرخودرو مسیر خود را از تهران به سیرجان تغییر دهد. با این‌حال باید صبر کرد تا تکلیف امین قاسمی نژاد با دو تیم آبی‌پوش استقلال و گل‌گهر مشخص شود و در ادامه این بازیکن یکی از این دو باشگاه را برای ادامه فعالیت انتخاب کند، هرچند استقلالی‌ها نیز ناامید نشده‌اند و به تلاش خود برای جذب این مهاجم شمالی ادامه خواهند داد.

 فرجی بعد از جام حذفی در پرسپولیس

تیم مشهدی در سال‌های اخیر و بعد از حضور حمیداوی به‌شدت پر سروصدا عمل کرده و چه در جذب بازیکن و سرمربی و چه در فروش بازیکنانش با همین سیاست یعنی سروصدا کردن در بازار نقل‌وانتقالات سعی کرد خودی نشان بدهند. بر همین اساس و بعد از اینکه احتمالاً استقلالی‌ها در جذب مهاجم مدنظر خود از جمع بازیکنان مشهدی مجبور شوند تا دست خالی میدان را ترک کنند، شاید پرسپولیس درقبال این باشگاه به‌واسطه توافق پشت پرده رحمتی با پرسپولیسی‌ها به خواسته‌اش برسد.

در این خصوص شنیده می‌شود که فرشاد فرجی مدافعی که طی فصول اخیر مورد نظر باشگاه پرسپولیس بوده یک‌بار دیگر در رادار این تیم قرار گرفته و به‌احتمال زیاد در آینده نزدیک سرخپوش خواهد شد. در همین راستا و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» بعد از صحبت‌های مقامات پرسپولیس با سیدمهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو گویا رحمتی مجوز جدایی فرجی را صادر و به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده است که این بازیکن بعد از دیدار شهرخودرو در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی- که پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد- رضایت خود را از تیم مشهدی گرفته و برای عقد قرارداد با پرسپولیس راهی تهران خواهد شد.

 نوازی بعید است جدا شود

بعد از اینکه فرهاد مجیدی سکان هدایت باشگاه استقلال را در اختیار گرفت، از همان روز گزینه‌های زیادی برای دستیاری وی مطرح شدند که ازجمله آنها می‌توان به پیروز قربانی، رضا مهاجری و حتی محمد نوازی اشاره کرد. این درحالی است که با روی کار آمدن فراز کمالوند به‌عنوان مدیر فنی باشگاه استقلال و در فردای همان روز پیروز قربانی -که احساس می‌کرد با حضور در استقلال به‌عنوان دستیار اول فرهاد مجیدی منصوب خواهد شد- از ادامه همکاری با آبی‌پوشان انصراف داده و ترکیب مجیدی، کمالوند و همراه مصطفوی کار را در این باشگاه ادامه دادند و مقابل فولاد خوزستان نیز روی نیمکت، آبی‌پوشان را هدایت کردند.

بر همین اساس و با انصراف پیروز قربانی طی روزهای گذشته یک‌بار دیگر نام محمد نوازی به‌عنوان دستیار احتمالی مجیدی در استقلال مطرح شد و این درحالی است که مجیدی در این خصوص و حتی درباره قربانی به‌صورت واضح و شفاف درخواست خود را رسانه‌ای نکرده تا موضوع دستیاران وی در هاله‌ای از ابهام بماند. با وجود این طبق شنیده‌های «فرهیختگان» نوازی که درحال‌حاضر به‌عنوان مربی، کادر فنی شهرخودرو مشهد را همراهی می‌کند، تمایلی به جدایی از رحمتی نداشته و احتمالا برای ادامه فعالیت همچنان در مشهد خواهد ماند.

 شهرخودرو همچنان پیگیر یحیی

فصل گذشته و پس از قطع همکاری باشگاه پرسپولیس با کالدرون، یحیی گل‌محمدی که آن زمان هدایت شهرخودرو مشهد را برعهده داشت و نتایج خوبی هم با این تیم کسب کرده بود، از این تیم جدا شد و روی نیمکت سرخ‌پوشان تهرانی نشست. این انتقال که در زمان خودش حواشی زیادی به‌همراه داشت، درنهایت با چکی که باشگاه پرسپولیس به شهرخودرو بابت صدور رضایتنامه داد انجام شد، ولی حالا مسئولان این باشگاه بعد از گذشت حدود یک‌سال از این ماجرا مدعی شدند که هنوز طلب‌شان از باشگاه پرسپولیس وصول نشده است. مسئولان باشگاه شهرخودرو چند روز پیش عنوان کردند رقم طلب‌شان از باشگاه پرسپولیس بابت صدور رضایتنامه گل‌محمدی ۸ میلیارد تومان است که اگر وصول نشود پرونده این بدهی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهند برد.

یکی از مقامات شهرخودرو در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «همچنان پیگیر مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس به‌خاطر صدور رضایتنامه گل‌محمدی هستیم، اما همچنان از این پول خبری نیست و ما کار را از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری می‌کنیم.»

وی تاکید کرد: «ما همچنان از پرسپولیس طلبکاریم و تعجب می‌کنیم که چطور و بدون توافق با ما پنجره این باشگاه باز شده و این درحالی است که با توجه به شکایت از این باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع به مراجع بین‌المللی مربوط شده و آنها باید تکلیف را روشن کنند. ما منتظر نتیجه رای فیفا و فدراسیون فوتبال آسیا هستیم، اما پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس به‌خاطر این موضوع هم باید بسته باشد و نمی‌دانم چرا این پنجره باز شده، چون آنها به ما هم بدهی دارند و در لیست‌شان این بدهی همچنان وجود دارد.»

نظر شما