شناسهٔ خبر: 46114005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران: صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها با جدیت بررسی شود

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری در جامعه، گفت: صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها با جدیت بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری ، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در نشست با اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران با بیان اینکه هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها تائید صلاحیت کاندیداها و نظارت بر انتخابات را جدی بگیرند، اظهار داشت: در تائید صلاحیت‌ها دقت شود افراد دارای مسئله تائید نشوند تا موجب خسارت به کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه امانت مردم قرار است دست افرادی قرار بگیرد که سرنوشت شهر و روستاها را رقم بزنند، افزود: همانند انتخاب اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای شورای شهر و روستا نیز باید اینگونه سلامت داشته باشند.

لائینی، فرصت حضور مردم در انتخابات را از نعمات انقلاب اسلامی و تائید مردم سالاری دینی در کشور برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی نیز این فرصت را فراهم نکردند.

 عدم تاثیر جناح‌ سیاسی در تایید صلاحیت نامزدها 

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران نیز با بیان اینکه ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر از چهارشنبه 20 اسفند آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، گفت: ثبت نام از افراد متقاضی نامزدی در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا نیز از 16 فروردین 1400 به مدت یک هفته انجام می‌شود.

بهرام سعادتی با اشاره به اینکه پس از ثبت نام کاندیداها بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود، افزود: در این دوره انتخابات پرونده‌ها با دقت بررسی و مسائل حزبی و جناحی در تائید صلاحیت‌ها تاثیری نخواهد داشت اما تائید افراد سالم، متعهد و متخصص اولویت هیئت نظارت و مراجع استعلامات است.

وی شوراها را به عنوان پارلمان شهری و محلی دانست و تصریح کرد: ساختار شورا آسیب پذیر است و هیئت نظارت با داشتن ابزار نظارتی، در تائید صلاحیت‌ها با دقت عمل خواهد کرد تا پارلمان‌های سالم در شهر و روستاها تشکیل شود.

انتهای پیام/ 681/ ع

نظر شما